בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עימותים בשומרון: יהודי נעצר

ערבים שחרשו סמוך לגבעת רונן הבוקר (ב') הותקפו על ידי יהודים באבנים והוברחו מהמקום. שוטר מג"ב עצר יהודי

  • אברהם שפירא
  • י"ח אדר תשע"ה - 12:43 09/03/2015
גודל: א א א
המעצר ברונן, הבוקר (הקול היהודי)
המעצר ברונן, הבוקר (הקול היהודי)

בחסות צה"ל הגיעו הבוקר (שני) ערביי הכפר בורין בשומרון לחרוש אדמות סמוך מאוד לבתי גבעת רונן (סנה יעקב). ילדי הגבעה נחסמו על ידי שוטרי מג"ב וחיילים, שהציגו בפניהם צו שטח צבאי סגור עליו חתם מח"ט שומרון לצורך קיום החריש.

תושב הגבעה סיפר לקול היהודי כי מספר תושבים הוקפצו למקום והתפתחו זריקות אבנים הדדיות. שוטר מג"ב קפץ על אחד התושבים ועצר אותו. כשהתושב התרומם ופגע בשוטר, צעק האחרון כי התושב תקף אותו ובכך הצדיק את המעצר והאשים אותו גם בתקיפת שוטר.

על אף שמפקד פלוגה ושוטרי מג"ב נוספים שנכחו במקום ביקשו ממנו לשחרר את העצור השיב השוטר ואמר כי "אני פה כמה שנים, ואת כל הבלאגן היהודים עושים. הוא עצור שלי ואני לא משחרר אותו גם אם המפקד שלי יגיד לי".

תושבים שניסו להרגיע נתקלו באיום שהם יעצרו על סיוע למעצר. העצור נכבל באזיקים כאשר יד אחת הפוכה ולמרות כל בקשותיו של העצור שיהפכו את האזיק, השוטר סירב. חבסוף גורשו הערבים מהשטח עם התפתחות העימותים מבלי לסיים את החריש.

פעמים רבות אירעו עימותים בין ערביי הכפר בורין לבין תושבי הגבעה.יש לציין כי בשנתיים האחרונות החלו ערבים בסלילת דרכים ושבילים בשטח שבין הכפר לגבעת רונן, וזאת מתוך מטרה מוצהרת של השתלטות על האדמות באזור.

מספר פעמים הצליחו התושבים למנוע ולעכב את סלילת הכבישים, אך הצבא החליט לאבטח את העבודות ולאפשר את רובן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד