בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיריית ירושלים מנסה להתמודד מול הטרור

כשבמשטרת ישראל פועלים באזלת יד למול הטרור בירושלים, מנסה העירייה להפעיל את סמכויותיה המוניציפאליות כצעדי ענישה למתפרעים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ט אדר תשע"ה - 10:05 10/03/2015
גודל: א א א
עיריית ירושלים
עיריית ירושלים

משטרת ישראל נוהגת במדיניות "איפוק" ו"הכלה" כלפי פורעים ערבים בבירה, אלו המיידים מידי יום אבנים לעבר כלי רכב והרכבת הקלה בעיר ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר מבנים של תושבים יהודים. בעיריית ירושלים החליטו לקחת את טיפול הבעיה לידיהם ומפעילים את סמכויותיהם כלפי המתפרעים.

באתר 'הארץ' פורסם הבוקר (שלישי) כי העירייה מקבלת ממשטרת ישראל רשימות בהן מופיעים שמותיהם של ערבים שלקחו לכאורה חלק בהתפרעויות ותקיפות יהודים בעיר וזו מפעילה נגדם את סמכויותיה המוניציפאליות כעיר, וזאת בנוסף לענישה הפלילית המזערית אותה מטיל בית המשפט על העבריינים.

בעירייה בוחנים את הרשימה, ומי שעומד בקריטריונים המתאימים על פי החוק, העירייה מפעילה נגדם צעדים כגון הריסות בתים, גביית חובות ארנונה, סגירת בתי עסק ועוד.

עו"ד מיכאל ספרד, המייצג בדרך כלל ארגוני שמאל קיצוני, טען נגד עיריית ירושלים כי היא מפעילה את סמכויותיה בהפליה ומדובר במעשה לא דמוקרטי. מנגד אמרו בעירייה, כי "לא ברורה מה הטענה שמועלית כלפי העירייה. באופן כללי יצוין שמחובתה של העירייה לבצע אכיפה נגד עברייני בנייה, פולשים לשטחי ציבור, חייבי ארנונה ומים וכדומה", נמסר מהעירייה. "במקומות שנדרש בהם ליווי ביטחוני לעובדי העירייה נעשים הדברים בתיאום המשטרה. תושבים רבים במזרח העיר פונים לעירייה עקב היעדר אכיפה עירונית שמעודדת עבריינים להשתלט על שטחים פרטיים וציבוריים ולאמלל את חיי התושבים בשכונה ופעולות האכיפה מתקבלות בברכה גם על ידי הציבור".

ממשטרת ירושלים נמסר: "קיים שיתוף פעולה מלא ושוטף, על פי הדין בין רשויות האכיפה. במסגרת שיתוף פעולה זה מסייעת משטרת ישראל לפעילות האכיפה של עיריית ירושלים ורשויות האכיפה הנוספות".

נציין כי בעבר גם בצה"ל ובמנהל האזרחי השתמשו בדרך זו, אז היה זה כנגד יהודים. לאחר ניקוב צמיג ברכבו של מח"ט שומרון, החריב צה"ל מספר מבנים בישוב יצהר. אירוע דומה התרחש גם באזור גוש שילה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד