בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עדות הילדים: "במעצר שרנו והיינו שמחים"

השבוע נעצרו ושוחררו מספר קטינים מבת עין בטענה שתקפו ערבי. בראיון לקול היהודי הם משתפים בחוויות. "בתא המעצר היה באסה, אבל שרנו כי רצינו לצאת החוצה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ' אדר תשע"ה - 21:30 11/03/2015
גודל: א א א
הילדים מבת עין במהלך מעצרם
הילדים מבת עין במהלך מעצרם

לאחר שנעצרו השבוע שבעה נערים בני 13 מהישוב בת-עין שבגוש עציון, נחקרו ושוחררו, מספרים שניים מהנערים בשיחה עם הקול היהודי את חוויות המעצר.

בתחילה, סיפרו הנערים, הגיעו כוחות משטרה גדולים לישוב, הקיפו את בתיהם, אך הם כלל לא היו בבית. מאוחר יותר הם נחקרו בטענה לתקיפת ערבי שבועיים קודם לכן, ואחד אף נחקר על תקיפת השוטרים בעת מעצר חברו. "כשבאו לעצור אותנו, הקיפו את הבתים יס"מ ובלשים. חיפשו בכל הבית, בארונות ומתחת לשולחנות אם אנחנו לא מתחבאים שם. היה להם פדיחות כשהם לא מצאו אותנו אז הביאו לנו צו מעצר והזמנה לחקירה. הלכנו לחקירה וידענו שיעצרו אותנו", מספר יוסף שלא מזמן חגג את בר המצווה שלו.

חלק מנערי בת עין במעצר

יוסף מספר על ההתעללות שחוו מהשוטרים כשסירבו בתחילה להביא לו תפילין כדי להתפלל, צחקו עליהם ועוד, אך עם זה, חיוך גדול נסוך על פניו. "הם כל הזמן קיללו ודיברו בצורה לא יפה. בתא המעצר נועלים את הדלת ואתה כמעט לא נושם, אין אוויר", מתאר יוסף. "בתא שרנו 'ואני אבטח בך', זה ניגון ששר אדמו"ר הזקן במעצר ואז השתחרר. היה באסה בתא המעצר, אבל שרנו כי רצינו לצאת החוצה. שרנו שם עוד כל מיני ניגונים 'דידן נצח' ועוד".

זו לא חקירתו הראשונה של יוסף במשטרה. בעבר, הוא נחקר בידי שוטרים בחטמ"ר עציון בחשד לפגיעה בערבים. "בחקירה הם איימו עלינו שאם נסתום את הפה זה יכול להרוס לנו אחר כך במשפט, שבגלל זה נשאר בכלא. כל החקירה אמרתי להם שאני שומר על זכות השתיקה, ככה החקירה נגמרת יותר מהר".

נערי בת עין במעצר

נתן, קטין אחר שנחקר אף הוא בפרשה, מספר "ביום שני, לפני שעצרו אותנו, סיפרו שהישוב מלא כוחות משטרה שמחפשים ארבעה ילדים. במעצר היה שוטר רוסי כמו בק.ג.ב, כל פעם צריך לבקש ללכת לשירותים ואסור לסגור את הדלת שם. בהתחלה היינו לחוצים אבל אחר כך, כשקלטנו שהם כלום אז השתחררנו לגמרי, היינו שמחים. אנחנו עם עצמנו, כל החברים ביחד והם לא מעניינים אותנו", אומר נתן שבשבוע הבא יחגוג את יום הולדתו ה-14.

"במעצר שרנו את הניגון 'פדה בשלום' ועוד ניגונים של הרב גינזבורג. כששחררו אותנו עשינו ריקוד בבית המשפט", הוא מסיים.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד