בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קציני צה"ל נוספים לקראת חקירה פלילית

למעלה מחצי שנה עברה מאז הסתיים מבצע 'צוק איתן', והפצ"ר הורה לחקור קציני צה"ל וחיילים שעל פי החשד פעלו בארבעה אירועים שונים שלא על פי כללי צה"ל במהלך המבצע

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' ניסן תשע"ה - 10:59 22/03/2015
גודל: א א א
חיילי צהל ברצועת עזה בסיום מבצע צוק איתן (דובר צהל)
חיילי צהל ברצועת עזה בסיום מבצע צוק איתן (דובר צהל)

בסוף השבוע האחרון הורה הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לפתוח בחקירה פלילית נגד קציני צה"ל שהשתתפו בהפצצת בית הספר של אונר"א בג'בליה במהלך מבצע צוק איתן. על פי הדיווח, במקום הסתתרו מספר מחבלים ובהפצצת המבנה נהרגו 20 ערבים.

על פי הממצאים שהעביר הצוות המט"כלי בראשות אלוף נועם תיבון, קבע הפצ"ר כי עלה יסוד סביר לחשד כי התקיפה בוצע שלא בהתאם לכללים הנהוגים בצה"ל כיוון שהמבנה שימש מחכה ל'אוכלוסיה אזרחית' במהלך האירוע.

כמו כן, ביום חמישי האחרון הורה הפצ"ר לפתוח בחקירה פלילית נגד החיילים שעצרו ערבי במהלך 'צוק איתן' שטען מאוחר יותר כי הוא הוכה על ידם בעת שהיה אזוק ומכוה בעיניו. עוד הורה הפצ"ר לחקור 2 מקרים של ביזרה בדיר אל-בלח ובחאן יונס.

מתוך 120 תלונות שנבחנו, הועברו 65 לטיפול הפצ"ר לשם קבלת החלטה. בשישה מקרים הורה הפצ"ר לחקור את קציני צה"ל המעורבים באירוע וחקירות אלו עדין מתנהלות. ביחס ל-17 אירועים נוספים, הפצ"ר הורה לסיים את הטיפול בתיק ומקרים אחרים סבר הפצ"ר כי דרושה השלמת פרטים לשם מתן הכרעה. כמו כן, ב-13 אירועים נוספים קבע הפצ"ר לפתוח בחקירה פלילית, וזאת ללא בדיקה של המנגנון המטכ"לי, וזאת לאור חשד סביר שהוצג בפניו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד