בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי ניסה לחטוף יהודים בגליל

טרור בגליל: צעיר ערבי מואשם כי ניסה לבצע פיגוע חטיפה ורצח של יהודים בישוב אבטליון הסמוך לכרמיאל. בנוסף השליך בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב של יהודים בכבישי האזור וניסה להצית חורשה

  • כ"ב אייר תשע"ד - 10:16 22/05/2014
גודל: א א א

על רקע המבוי הסתום בחקירת רצח שלי דדון הי"ד במגדל העמק, מתפרסם הבוקר מעצר של ערבי אשר ניסה לבצע פיגוע חטיפה בגליל.מוראד עלי-חסין, ערבי מקבאטיה שבאזור ג'נין, הודה בניסיון לבצע פיגוע חטיפה ביישוב אבטליון שבגליל. בנוסף הודה כי השליך בקבוקי תבערה על כלי רכב של יהודים באזור.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו הבוקר (ה') לביהמ"ש המחוזי בחיפה,עלי-חסין, בן 25, אשר שהה בכלא בישראל לפני כחמש שנים לאחר שנעצר בגין כוונה לדקור חייל במחסום, ומזוהה עם "הג'האד האסלאמי", הודה כי לפני כשלושה חודשים ביצע מספר נסיונות לרצח יהודים בישובי המועצה האזורית משגב.

באחת הפעמים הצטייד בסכין שלקח מאתר בנייה, והתכוון להיכנס לבית ביישוב אבטליון, הסמוך לכרמיאל, וזאת במטרה לחטוף אחד מבני הבית לצורך מיקוח על שחרור מחבלים ערבים הכלואים בישראל. הוא נכנס לביתהמשפחה, אשר שהתה אותה עת בבית, פתח את הדלת ולצורך ביצוע החטיפה והרצח, תקף את אב המשפחה, התפרץ אל הבית ובין השניים התפתח מאבק. האב הצליח לדחוף את עלי -חאסין אל מחוץ לבית ונעל את דלת הכניסה, אולם הוא המשיך לנסות ולהיכנס לבית. בתגובה, כיוון האב לעברו אקדח ובהמשך ירה לעבר רגליו והוא נמלט מהמקום.

בנוסף, הוא הודה בחקירתו בהשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב, שנע על ציר 7955 בין היישוב אבטליון לצומת מסלחית, ולעבר רכב סמוך לקיבוץ אשבל, וכן כי ניסה, ללא הצלחה, להצית חורשה סמוכה, אף זאת באמצעות בקבוקי תבערה.

יחד עמו נעצרו מספר שב"חים נוספים, העובדים בישובי האזור ואשר על פי החשד ידעו על מעשיו לאחר שניסה לשכנע אותם להצטרף אליו.

יש לציין כי בעקבות השלכת בקבוקי התבערה והפיגועים, חלה התעוררות מסויימת במערכת הבטחון, ו"מושבת שב"חים" שפעלה צפונית לאבטליון והתגוררו בה עשרות שב"חים בחושות ומבנים שונים, נהרסה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד