בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי הודה בניסיון פיגוע הגז בירושלים

ערבי כבן 48 משכונת ג'בל מכובר בירושלים, הודה כי ניסה לפוצץ בנייני מגורים בעיר באמצעות חבלה במערכות הגז, וזאת במטרה להרוג יהודים. בנוסף, הודה בפיגוע אותו ביצע לפני כשנתיים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י' אדר ב תשע"ד - 11:04 12/03/2014
גודל: א א א

עזיז מוסא סאלם עויסאת, זהו שמו של הערבי שעל פי הודאתו, הוא זה שניסה לפוצץ בניני מגורים בירושלים באמצעות חבלה במערכות הגז.

ביום שישי האחרון בשכונת ג'בל מוכבר בעיר, נעצר עויסאת, כבן 48, אב לשישה ילדים ובעל תעודת זהות כחולה, בחשד לביצוע ניסיון הפיגוע בשכונת ארמון הנציב סמוך לביתו. בחקירתו הודה בניסיון לפוצץ, בשלושה הזדמנויות שונות, שמונה בניינים בהם מתגוררים יהודים בעיר. בנוסף, פענח עויסאת לשב"כ פגוע שביצע לפני כשנתיים.

לאחר ששמע עויסאת בחודש שבט האחרון על קריסת מבנה בשכונת גילה בירושלים כתוצאה מדליפת גז, דבר שגרם למותם של שלושה בני משפחה, החליט לבצע פיגוע במתווה דומה במטרה לקרום לקריסת מבנים וכך להרוג יהודים.

ביום ראשון כג" אדר א', חיבל עויסאת במערכת הגז של אחד הבניינים ברח' אלכסנדר רובבוביץ בשכונת ארמון הנציב הסמוכה לביתו. דליפת הגז אותרה על ידי הדיירים שמיהרו להזעיק טכנאי גז שטיפל בבעיה. לאחר מכן, ביום ראשון ל' אדר א' בשבוע שעבר, ביצע עויסאת פעולה דומה בשכונת גילה וארמון הנציב.

ביום שלישי ב' אדר ב', יומיים לאחר מכן, צעד שוב עויסאת לשכונת ארמון הנציב,חיבל במערכת הגז של מספר בנייניםבמקום, והדליק נר סמוך לארון הגז של אחד המבנים על מנת שזה יגרום לפיצוץ המבנה וקריסתו על יושביו. גם באירוע הזה, הבחינו ב"ה הדיירים בריח הגז, וצוותי כיבוי יחד עם טכנאי גז הגיעו למקום, פינו את הדיירים וטיפלו בתקלה.

בחקירתו שפך עויסאת אור על חקירת השב"כ בנוגעלפיגוע גרזן לפני כשנתייםבכביש מספר 1 סמוך לשער שכם בעיר. על פי הודאתו, רכש עויסאת גרזן לצורך הפיגוע ואיתו הגיע לרחבת שער שכם של העיר העתיקה. שם הבחין ביהודי חרדי הצועד לעבר רחוב הנביאים. עויסאת שלף את הגרזן והיכה בראשו של היהודי מספר פעמים ונמלט מהמקום. כתוצאה מכך נפצע היהודי באורח קל בלבד ב"ה, תודות לכובעו שריכך את המהלומות בראשו.

דגימת די אן אי (d.n.a) שהשאיר עויסאת באחת הזירות, הביאה למעצרו שהוארך עד למחר, ובימים הקרובים התיק יועבר לפרקליטות בהמלצה להעמידו לדין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד