בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מהנדס הרקטות של חמאס הורשע בישראל

פעילות מעצר חשאית של המוסד באוקראינה, תסתיים בקרוב כאשר מי שאחראי להגדלת טווח ירי הרקטות מרצועת עזה יישלח ככל הנראה ל-21 שנות מאסר. לאחריהם ישוב לחבריו לנשק

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' ניסן תשע"ה - 16:43 29/03/2015
גודל: א א א
רקטה שירו ערבים מרצועת עזה. ארכיון (מאיר דאהן)
רקטה שירו ערבים מרצועת עזה. ארכיון (מאיר דאהן)

בפעילות מורכבת וחשאית של המוסד הישראלי, נחטף ונתפס מפקד האקדמיה הצבאית של חמאס ברצועת עזה, המהנדס הערבי דיראר אבו-סיס. הוא זה שאחראי לייצור טילים ומרגמות מסוגים שונים ואף אחראי להגדלת טווח ירי הרקטות מרצועת עזה ובכך הכניס ערים נוספות לטווח הירי.

אירוע החטיפה התרחש בחודש אדר ה'תשע"א ברכבת באוקראינה, עת נסע אבו-סיסי לפגוש את אחיו. רק שבועיים לאחר מכן הודתה ישראל שהיא מחזיקה במחבל הבכיר 'אבי הרקטות' ואז אף הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

היום (ראשון) הורשע אבו-סיסי, ועל פי המסתמן הפרשייה המורכבת תסתיים ב-21 שנים בלבד במאסר, לאחר מכן צפוי אבו-סיסי לחזור לחבריו בארגון הטרור העזתי.

על פי כתב האישום, עם תום מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה, שלוש שנים לפני מעצרו, מונה אבו-סיס על ידי ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף וסגנו אחמד ג'עברי, כמרכז הקמת האקדמיה הצבאית שמכשירה את הדרג הפיקודי של חמאס. על פי כתב האישום, אבו סיסי עבד כמהנדס בחברת החשמל בעזה ועסק בפיתוח סנפירי טילים כדי שיוכלו אלו לחדור כלים משוריינים של צה"ל.

היום כאמור הוא הורשע בעבירות ביטחון רבות, בניהם חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, עבירות נשק ועוד. פרקליטות המדינה צפויה לבקש כנגדו עונש מאסר של 21 שנים בפועל. שלב הטיעונים לעונש נקבע לתאריך כ"ז סיוון השנה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד