בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך מתאמנים ילדי החמאס בעזה

בשבוע שעבר הוקרן באו"ם סרט חדש המתעד אימוני לחימה של 17 ילדים ערבים

  • יח"צ
  • י' ניסן תשע"ה - 17:27 30/03/2015
גודל: א א א
כיתת לימוד של חמאס בעזה
כיתת לימוד של חמאס בעזה

סרט דוקומנטרי חדש בן 11 דקות - הנקרא "צבא הילדים של חמאס", שהופק והוקרן באו"ם בג'נבה בשבוע שעבר על ידי המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון, מראה כיצד בכירי חמאס בעזה מאמנים 17 אלף ילדים במחנות נוער מיוחדים שהוקמו ברצועה, ומעודדים אותם לבצע מעשי טרור ולהתנדב למשימות התאבדות.

הטענה שהועלתה באו"ם מהסרט היא שפעולות אלה נעשות בשיתוף פעולה עם האונר"א, כאשר בכיר חמאס אומר בסרט שהוא "מאד מרוצה משיתוף הפעולה עם האונר"א".

המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון בבית אגרון שכר צוות טלוויזיה בעזה כדי לתעד את האימונים הצבאיים של אותם ילדים המתחנכים במוסדות של האונר"א. הסרט כולל ראיונות עם בכירי חמאס ועם הילדים המתאמנים.

באחד הקטעים נראה בכיר חמאס חלא אל-חיא נואם בפני ילדים קטנים הלבושים במדי צבא, אוחזים בנשק ואומר להם: "אתם הדור שנועד להילחם למרות שאתם כה צעירים. אתם מתאמנים לג'יהאד".

בסצנה אחרת מתייחס שר הפנים של חמאס פתחי חמאד לשטיפת המוח שעוברים הילדים וממנה עולה בברור כי הוא מודע לכך שהילדים מתאמנים כדי להילחם. "אנחנו מחזקים את מודעותם הדתית ומעצבים את נאמנותם לארצם. הדבר מייצב את הג'יהאד שלהם ואת מחויבותם להיות לוחמים וזו הקללה של ישראל", מצהיר חמאד.

בהתחשב בעובדה שמי ששולט ברצועה הוא חמאס, אונר"א מצהיר באתר האינטרנט שלו שתלמידי בתי הספר של הארגון לומדים על פי תכנית לימודים המוכתבת על ידי השלטונות, גם תכנית האימונים הצבאיים של הילדים מוכתבת על ידי חמאס ונכללת בתוכנית הלימודים של האונר"א.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד