בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גם לאחר הדקירה הראשונה לא בוצע ירי

החייל שנפצע בפיגוע הדקירה (ה') בשומרון, לא ביצע ירי גם לאחר הדקירה הראשונה. לאחר מכן ספג שני דקירות נוספות ואז ריתק את המחבל בלי לפגוע בו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ג ניסן תשע"ה - 18:22 02/04/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע הדקירה, היום (מגן דוד אדום)
זירת פיגוע הדקירה, היום (מגן דוד אדום)

סמל ראשון יואב לייטמן, הוא החייל שנפצע היום (חמישי) בפיגוע הדקירה סמוך למחסום אורנית בשומרון. לכתבים בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, תיאר לייטמן את האירוע בו נפצע באורח קל. לדבריו, גם לאחר הדקירה הראשונה, לא ניסה לייטמן לירות לעבר המחבל וספג שני דקירות נוספות ואז נטרל אותו, שוב, ללא ביצוע ירי.

האירוע התרחש כאשר הוקפץ החייל יחד עם חבריו לאירוע חדירה של שישה שב"חים. הכוח הגיע לנקודה וקיבל דיווח כי השישה מסתתרים באחד השיחים. "מרגע שהבנו שזה המקום המדויק, זרקתי פנימה רימון הלם", סיפר החייל. "הם נבהלו ואמרו שהם יוצאים".

החייל מנטרל את המחבל (דובר צה"ל)

"התחלנו להוליך אותם לכיוון הג'יפ. בזמן שלקחתי מהם תעודות זהות וטלפונים, אחד החבר'ה, נער צעיר, בא מאחוריי, שלף סכין מהכיס ודקר אותי ביד. הדפתי אותו ממני והרמתי את הנשק שלי. הוא נצמד אליי ודקר אותי עוד פעמיים או שלוש בראש. תוך כמה שניות ריתקתי אותו לרצפה. הסכין כבר לא הייתה עליו וחבר הצוות שהיה איתי הרחיק את השאר. הוא היה נסער וניסה להתחמק, אבל אז באה התגבורת שלנו, מהר מאוד החליפו אותי שם", הוא סיפור.

עוד הוסיף לייטמן ואמר, כי "מהר מאוד הבנתי שאני בתוך אירוע. הוא ספציפית נראה לי חשוד קודם. מרגע שהבנתי שהוא מוציא את הסכין כדי לתקוף, לקחו שניות בודדות עד שריתקתי אותו לרצפה ואזקנו אותו. האחרים נורא נבהלו. בסופו של דבר, החבר'ה האלה שבאים לעבוד בארץ, לרוב לא מגיעים עם כוונות ביטחוניות", ניסה לייטמן לסנגר.

מבית החולים מסרו, כי החייל טופל בחדר הטראומה בבית החולים והוא ישוחרר בשעות הקרובות מבית החולים ויבלה את ערב החג בביתו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד