בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים יואשמו בהריגת מתפרע ערבי

לוחמים בחקירות: שנתיים לאחר האירוע, פרקליטות המדינה הודיעה כי תגיש אישום בגין פזיזות ורשלנות בכלי יריה כנגד לוחמי שריון שהיו מעורבים בהריגתו של מתפרע ערבי

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו ניסן תשע"ה - 09:42 15/04/2015
גודל: א א א

פרקליטות המדינה הודיעה אתמול (שלישי) לבג"ץ כי החליטה להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע ולסיום הליכי חיסיון, נגד מספר לוחמי שריון שהיו מעורבים לכאורה בירי של מתפרע ערבי באזור בנימין לפני כשנתיים.

האירוע התרחש בד' שבט ה'תשע"ג סמוך לגדר ההפרדה בכפר בורדוס. סמיר עווד, צעיר ערבי כבן 16, יצא עם חבריו בסיום יום הלימודים לעבר גדר ההפרדה הממוקמת במרחק של כ-300 מטרים מבית הספר, וזאת במטרה ליידות אבנים לעבר חיילי צה"ל.

קבוצת הנערים החלה לחפש אחר חיילים באזור, אך אלו הסתתרו באותה העת במארב במטרה לתפוס מתפרעים. עווד עבר את הגדר הראשונה בדרכו לגדר הראשית בחיפושו אחר חיילים וחבריו המתינו לו מאחור. לפתע, יצאו ארבעה חיילים מגדוד 71 של שריון ממארב וקראו לעווד לעצור. חבריו נטשו ברגע זה את המקום ועווד החל אף הוא להימלט. על פי עדויות שהציג ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם', עולה כי החיילים ירו בשלב זה באוויר תוך כדי שהם קוראים לו לעצור. עווד המשיך בריצה ונורה ברגלו ובהמשך אף בגבו ובעקבות כך נהרג.

מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) סיימה את חקירה כבר מזמן, אך הפרקליט הצבאי הראשי עדין לא נתן את החלטתו בעניין. אביו של עווד, יחד עם ארגון השמאל 'בצלם', עתרו לבג"ץ לפני כשנה ואלו חייבו את הפצ"ר להחליט האם לסגור את התיק או להעמיד את החיילים לדין. כעת כאמור הודיעה פרקליטות המדינה כי תגיש אישום נגד החיילים בגין עבירות של פזיזות ורשלנות בכלי יריה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד