בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"צה"ל אוהב להכיל אירוע במקום לסיים אותו"

תושב בית אל מגיב על התקפות האבנים השבועיות של ערביי ג'ילזון, ומביע ביקורת על התנהלותו של צה"ל. "אם לתושבים היה ניתן להילחם זה היה נגמר מזמן"

  • אברהם שפירא
  • ל' ניסן תשע"ה - 21:30 19/04/2015
גודל: א א א
ערבים מתפרעים בג'ילזון. ארכיון (ענבל גרוס, סוכנות תצפית) (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)
ערבים מתפרעים בג'ילזון. ארכיון (ענבל גרוס, סוכנות תצפית) (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

כמידי יום שישי, השליכו ערבים גם בערב שבת האחרון אבנים לעבר בתי היישוב בית אל. לאחר זמן ארוך ואיום מצד תושבי היישוב כי הם ירחיקו בעצמם את הערבים, הרחיקו החיילים ששהו במקום את מיידי האבנים, עצרו שניים מהם ונכנסו ליישוב.

"בינתיים התקרבו עשרות ערבים ליישוב ונזק רב נגרם לרכוש. למרות שהאבנים פגעו בילדים, הם לא נזקקו לטיפול רפואי" אמר אברהם קורן תושב היישוב שנכח באירוע בשיחה עם הקול היהודי. "במהלך האירוע, תוך כדי שאני מדבר עם אחד החיילים, נופלת אבן לידינו ואני רואה עוד אבנים נופלות. כששאלתי את החיילים למה הם לא יוצאים, הם ענו שהמפקד לא אישר להם. אמרתי להם שאני לא צריך שום אישור לצאת כשאבנים עפות ביישוב והתחלתי לצאת ורק אז החיילים התחילו לצאת גם והרחיקו את הערבים" מתאר קורן את השתלשלות האירוע.

"אתמול בערב, מוצאי שבת, לילה אחרי הסיפור, שוב תהלוכה של ערבים לכיוון היישוב וגם הפעם התושבים הם אלו שעצרו את הפורעים. למרבה הפלא, בצבא דאגו לתרץ בכך שהערבים כלל לא היו לכיוון היישוב ורק בגלל שהתושבים יצאו אז הערבים החליטו ללכת לכיוון היישוב. הדברים מאוד מפליאים את התושבים במיוחד לאור העובדה שהחיילים טוענים באוזנינו שידיהם כבולות והם לא יכולים לירות ולהרחיק את הערבים" אומר קורן. "אחד החיילים גם אמר לי שהוא מתבייש להיות בצבא ושהקצינים מסכנים אותם".

חור במחסן של משפחת קורן מאבן (הלל מאיר סוכנות תצפית)

"מוזר לנו, כי המח"ט בפגישות איתנו אמר שהחיילים מקבלים ממנו יד חופשית, אבל כנראה שלחיילים לא מגיעות ההוראות" אומר קורן שחצר ביתו נפגעה קשות מאבנים, ומחסן בו נמצא ציוד רפואי של אביו, הרב אריה קורן שסובל מניוון שרירים, ספג נזק כבד. "את התשובות צריכים לתת קציני צה"ל איך הם לא מצליחים להרחיק פורעים ערבים".

"אם התושבים היו נלחמים זה היה נגמר מזמן"

תושבי השכונות המערביות ביישוב סובלים במשך כשלוש שנים מערביי הכפר הסמוך ג'ילזון מדי שבוע. "ביום שישי מקפידים להגיע, בשבת לפעמים ומידי פעם גם באמצע שבוע. השיטה של צה"ל עכשיו היא להכיל את האירועים ולא להילחם. אם היו נותנים לתושבים להילחם בעצמם והצענו את זה למח"ט והוא יודע את זה – היה הדבר נגמר מזמן. כנראה שצה"ל אוהב להכיל אירוע ולא לגמור אותו".

"התושבים מרגישים חסרי ביטחון ובמיוחד שהצבא לא מתפעל כמו שצריך. החיילים גם מרגישים חסרי ביטחון ואומרים את זה. כשהחיילים שאלו אותי למה אני שונא את המג"ד, אמרתי להם שאני לא שונא אותו אבל הוא מסכן את התושבים אז הם ענו 'אותנו הוא גם מסכן לא רק אתכם'".

לגבי תגובתם של התושבים לאירועים התכופים, עונה קורן כי "כל פעם שערבים יתקרבו ליישוב התושבים ירחיקו אותם". לדבריו, "קשה לסמוך על הצבא. גם אחרי שהם הבטיחו לנו והם נכחו בשטח זה לא עזר והתושבים נאלצים להגן על עצמם, על פי החוק ובוודאי על פי ההלכה ובגבורה יהודית כמו שצריך להיות".

ערבים מתפרעים בג'ילזון ונענים ברימוני גז (ענבל גרוס סוכנות תצפית)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד