בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

להב"ה יפגינו מול ערבייה שתדליק משואה

בטקס יום העצמאות עתידה לוסי אהריש, עיתונאית ערבייה, להדליק משואה. בארגון להב"ה מתכננים להפגין למול הטקס ובמשטרה הטילו עליהם הגבלות. "פגיעה בחופש הביטוי"

  • א' אייר תשע"ה - 10:29 20/04/2015
גודל: א א א
פעילי ארגון להבה
פעילי ארגון להבה

ביום העצמאות הקרוב עתידה הערבייה לוסי אהריש, עיתונאית במקצועה, להדליק משואה בטקס יום העצמאות הממלכתי. "היא לא ציונית, לא נאמנה למדינת ישראל ויש להצטער שדווקא היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות", אמר יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין שמתכוון להפגין מול הטקס.

"אם היו בוחרים נציגה מהמגזר הערבי שמקבלת שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי, הייתי מבין", אומר גופשטיין. "יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר דווקא ביום העצמאות".

המשטרה הטילה הגבלות על ההפגנה אותה מתכננים בארגון להב"ה והורו להם שלא לשאת נאומים בהפגנה ולקיים אותה במרחק רק ממקום הטקס.

"התנהלות המשטרה כלל לא מובנת ולא מוסברת ונראה שגורמים במשטרה עושים הכל כדי לפגוע בחופש הביטוי", אמר עו"ד איתמר בן גביר המייצג את גופשטיין. "לא ייתכן שירחקו את אנשי להב"ה במרחק שלא יאפשר קיום מחאה אפקטיבית ועוד יותר חמור האיסור של המשטרה על נאומים במהלך ההפגנה. זו אותה משטרה שאפשרה לראאד סלאח ולחנין זועבי לנאום בשם חופש הביטוי, ולא ברור לי מדוע דווקא כאשר מדובר במחאה של להבה, לא מאפשרים את חופש הביטוי", הוסיף עו"ד בן גביר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד