בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחד מעצור בת-עין יישאר במעצר

השופטת דפנה ברק ארז קיבלה את ערר המדינה והחליטה להשאיר במעצר נער מבת עין. נער נוסף נשלח למעצר בית בתנאים מחמירים. "החלטה קיצונית"

  • יח"צ
  • י"ד אייר תשע"ה - 09:32 03/05/2015
גודל: א א א

שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז קיבלה ביום שישי בצהריים את ערר המדינה בעניין שני נערים מבת עין. הערר הוגש על החלטת בית המשפט המחוזי שקבע כי השניים ישוחררו ללא תנאים מגבילים על אף בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

השופטת ברק ארז הפכה את ההחלטה וקבעה כי העצור הבגיר יישאר במעצר עד לקבלת תסקיר שירות מבחן בעניינו ואילו הקטין ישוחרר למעצר בית מחוץ ליהודה בשומרון ויהיה נתון לפיקוח צמוד.

"מדובר בהחלטה קיצונית אשר אינה עומדת בקנה אחד עם הפסיקה הקיימת בכלל ועם זכויותיו הבסיסיות של האדם בפרט", מסר עו"ד חי הבר המייצג מטעם ארגון חוננו את העצור הבגיר. "אנו לומדים את ההחלטה ובהחלט נשקול להביא את העניין לבחינה מחדש ע״י מוטב מורחב של ביהמ״ש העליון."

בארגון חוננו מתחו ביקורת על כך שהחלטת השופטת ניתנה יותר מ-24 שעות לאחר הדיון, ועל אף הסמיכות לכניסת השבת. רק לאחר מאמצים רבים והתגייסות עורכי הדין ועובדי ארגון חוננו, בוצע שחרורו בפועל מבית המעצר, לאחר קבלת כל האישורים הדרושים.

״החלטת בית המשפט העליון התקבלה בסמוך לכניסת השבת, ורק בזכות מאמצים עילאיים יצא הקטין ממקום כלאו טרם כניסתה", אומר עו"ד אהרון רוזה המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו. "לאחר שעיינתי בהחלטת בית המשפט אני מברך על ההחלטה להשאירו משוחרר, כפי שהחוק והפסיקה מצווים וכפי שהיה צריך להיות מזה זמן רב. ניסיון המדינה להפוך כל חקירה ביהודה ושומרון לכזו המצדיקה מעצר ממושך נכשל, וטוב שכך״.

השניים מואשמים יחד עם נער נוסף בשלושה אירועי פגיעה בערבים, אירועים שהתרחשו לפני כשנה וחצי. בית המשפט המחוזי קבע כי לאור חלוף הזמן מהאירועים לא קיימת מסוכנות מהנערים, אולם שופטת העליון הפכה את ההחלטה.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד