בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנה וחצי מאסר לערבי שהצית בניין העירייה

לאחר שבנו הואשם בבנייה בלתי חוקית, הצית ערבי מטירה את בניין העירייה

  • ט"ז אייר תשע"ה - 15:30 05/05/2015
גודל: א א א

בשבוע שעבר הטיל בית המשפט המחוזי בלוד עונש של כשנה וחצי מאסר בפועל ותשלום פצוים על מורשד חאסקיה, ערבי כבן 49 מטירה שהורשע בהצתת בניין העירייה לאחר שבנו הואשם בבנייה בלתי חוקית.

על פי כתב האישום בו הודה, קיבל חאסקיה בט' תמוז בשנה שעברה, זימון להתייצב בבית המשפט לדיון בעניינו של בנו, שהואשם בבנייה בלתי חוקית בעיר, בשטח הרשום על שמו. עם היוודע דבר האישום, נסע חאסקיה לבניין העירייה, אך הבחין כי אין קבלת קהל בשעה זו ודלתותיו נעולות.

משם, נסע הנאשם לתחנת הדלק הסמוכה, שם מילא גלון בחומר דליק וחזר לבניין העירייה. למקום הגיע בנו שניסה להניע אותו מביצוע המעשה, אך לשווא. למרות שהבחין בשני אנשים הנמצאים בתוך הבניין, שבר חאסקיה באמצעות חפץ מתכת את דלת הבניין, שפך לתוכו חומר דליק והצית. מיד לאחר מכן, השליך חאסקיה את הגלון על קיר הבניין ונמלט.

במקום פרצה שריפה שגרמה נזקים לדלפק הכניסה, לקירות המבנה ולריהוט. עלות הנזק נאמדת בכ-4,000 ₪. חאסקיה נעצר, הוגש נגדו כתב אישום ולאחר כחודש שוחרר למעצר בית עם יציאה לעבודה. בזמן מעצר הבית, החל הנאשם לצרוך תרופות פסיכיאטריות.

פרקליטות המדינה ביקשה לגזור עליו עונש מאסר שנע בין שנתיים לארבע, אך השופטת דנה מרשק-מרום, גזרה עליו 18 חודשי מאסר בפועל, בקיזוז תקופת מעצרו, 12 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור על עבירה זו בתוך 3 שנים מיום שחרורו וכן פיצוי כספי על הנזקים בסך 4,000 ₪.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד