בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיסול המחבל בכפר כנא: התיק נסגר

במח"ש החליטו לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שירו במתפרע הערבי בכפר כנא לפני כחצי שנה

  • ט"ז אייר תשע"ה - 18:30 05/05/2015
גודל: א א א

במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו היום (שלישי) כי הם סוגרים את תיק החקירה שנפתח נגד השוטר שירה למוות במתפרע הערבי חיר א-דין חמדאן שניסה לדקור שוטרים בכפר כנא בחודש חשוון השנה.

במח"ש מסרו כי נערכו פעולות חקירה רבות, בהם אף נחקר השוטר באזהרה כשהוא חשוד בעבירה פלילית. חקירות שהגיעו לאחר התפרעויות המוניות ומעשי טרור שביצעו אלפי ערבים באזור הצפון, השרון והנגב. התפרעויות שכללו השלכת רימונים, מטענים, בקבוקי תבערה, אבנים ואירועי טרור נוספים. בסופו של דבר החליטו במח"ש כי לא מדובר בעבירה פלילית והיום הודיעו למשפחתו של המחבל כי התיק נסגר.

"מממצאי החקירה עולה כי מדובר באירוע שבו הגיע צוות של שוטרי יס"מ לכפר כנא, על מנת לבצע מעצרו של חשוד בהשלכת רימון יד", אמרו במח"ש. "במהלך ביצוע המעצר, החל צעיר אחר (ככל הנראה המנוח) להתעמת עם השוטרים מחוץ לביתו של החשוד, סירב להוראתם לעזוב את המקום ואף התקרב אליהם במטרה לתקוף אותם. משום כך, הדף אותו אחד השוטרים ומשהדבר לא עזר, רוסס הצעיר על-ידי שוטר אחר בגז פלפל. עוד עולה מממצאי החקירה, כי לאחר ביצוע מעצרו של החשוד, עזבה הניידת את המקום כשהחשוד העצור בתוכה, בדרכה לביתו של חשוד נוסף בידוי רימון. הניידת טעתה בדרכה והגיעה שוב לקרבת בית החשוד העצור. אז החל המנוח לרוץ לעבר הניידת, כשהוא יחף, ובידו סכין מטבח גדולה, שאורכה 29 ס"מ, בעודו קורא קריאות 'אללה אכבר'".

בהמשך ההודעה כתבו, כי "המנוח הכה בסכינו כמה פעמים על חלונות הניידת וניסה לפתוח את דלתותיה. בעקבות כך פתח אחד השוטרים את דלת הניידת וביצע ירי באוויר על מנת להרתיע את המנוח. המנוח לא נרתע והתנהגותו אף הסלימה כשב והכה בסכינו בחלון הדלת ממנה בוצע הירי באוויר. בשלב זה יצא שוטר מהניידת לעבר המנוח. השוטר יצא עם אקדח שלוף, והמנוח צעד כמה צעדים לאחור בעודו אוחז בסכין הגדולה בידו, כשהוא מסרב להיענות לקריאותיהם החוזרות של השוטרים להירגע ולהרפות מהסכין. בד בבד, הוציא השוטר הנהג את גופו אל מחוץ לניידת וכיוון את אקדחו למנוח. לטענת השוטר הנהג, הוא סבר שחברו המצוי מחוץ לניידת עלול להיפגע מהמנוח החמוש בסכין, סברה שהייתה מבוססת על כך שהמנוח התנהג באירוע כאחוז אמוק, על כך שירי באוויר שנורה בסמיכות רבה אליו לא הרתיעו ועל כך שהמנוח היה מצוי בקרבה רבה לשוטר החשוף כשבסכין הארוכה עודנה בידה, והוא אינו מרפה ממנה, ולכן הוא ירה במנוח ירייה אחת, בעקבותיה המנוח התמוטט ובהמשך נפטר".

"האירוע כולו, מרגע תחילת תקיפת המנוח את הניידת בסכין ועד לנפילתו לאחר הירי כלפיו, ארך כ-13 שניות בלבד, ובנסיבות אלה, כאשר מדובר בשיקול דעת ובהחלטות המתקבלות במהירות רבה, באירוע שנלוותה אליו סכנה לשוטרים, גם טעות בשיקול הדעת אינה מבססת חשד לעבירה פלילית, מבלי שייקבע כי אמנם הייתה כזו. מעדויות הנוכחים בניידת, בהם גם קרוב משפחתו של המנוח, וניתוח גלי הקשר של המשטרה ושל מגן דוד אדום, עולה כי לא נפל כל פגם בפעולת פינוי המנוח מהזירה והעברתו לטיפול רפואי באמבולנס של מד"א, ומשם לבית החולים וכי אלה נעשו במהירות האפשרית".

במשפחת חמדאן מבקשים להגיש ערר על החלטת מח"ש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד