בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאה: "להשתלט על המסגד ולא על ישיבות"

פעילים מחו היום (שלישי) סמוך למקום פיגוע בקבוק התבערה בכפר חווארה בשבוע שעבר. "מטרת ההפגנה לעורר אותנו למדינה שתתנהל על פי תורה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ז אייר תשע"ה - 20:30 05/05/2015
גודל: א א א

בשעות הבוקר (שלישי) הפגינו מספר תושבים מהשומרון סמוך למסגד הצפוני בכפר חווארה, לא הרחק מהמקום בו הוצת בשבוע שעבר רכבו של תשוב גוש שילה לאחר שנפגע מבקבוק תבערה שהשליכו לעברו ערבים.

"יום-יום ערבים זורקים אבנים ובקבוקי תבערה בכבישים, אבל צה"ל נתון בכיבוש הישיבה ביצהר, במארבים כנגד יהודים בכוכב השחר, בחלוקת צווים מנהליים ליהודים ובהריסת בתים של יהודים", אומר יוסף פריסמן שהשתתף בהפגנה. "מול הטרור הערבי, האויב האמיתי, הם לא עושים כלום. הם לא מעיזים להשתלט על המסגד בחווארה".

הפעילים שהגיעו למקום, הניפו שלט גדול עליו נכתב "להשתלט על המסגד ולא על ישיבות". לאחר פרק זמן מצומצם, החלו להתקהל במקום ערבים והפעילים עזבו את המקום.

"להשתלט על המסגד". המפגינים היום

"ההפגנה לא פונה לשלטונות שיפעלו נגד הטרור האמיתי" מסביר פריסמן. "ההפגנה פונה ליהודים לעורר אותם. אנחנו צריכים להתעורר ולעשות משהו. צריך שיהיה כאן צבא שנלחם על פי תורה, מדינה שתתנהל על פי התורה".

אתמול הודיעה משטרת שומרון כי היא לא מאשרת את ההפגנה שביקשו התושבים לערוך סמוך למסגד הצפוני ואישרו לערוך הפגנה דומה רק בצומת יצהר הקטנה. בשעות הצהרים, סמוך למועד בו היתה אמורה להתקיים ההפגנה בצומת יצהר הקטנה, דווח על צוות יס"מ שסייר באזור. בנוסף, בלשים עמדו בצומת יצהר ועכבו תושבים שיצאו מהישוב.

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד