בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היסטריה: כוחות משטרה הוקפצו בגלל פוסט ציני

כוחות משטרה גדולים פשטו הלילה (ד') על ישיבה בירושלים לאחר שתלמיד הישיבה פרסם בפייסבוק שיעלה להר הבית. "אחת שתיים שלוש, יבאו לעצור אותך", הגיבו לו חבריו, דבר שאכן התממש

  • יח"צ
  • י"ז אייר תשע"ה - 09:52 06/05/2015
גודל: א א א

ההיסטריה המשטרתית סביב עליית יהודים להר הבית שברה הלילה (רביעי) שיא חדש.

כח משטרה גדול שמנה כ-15 בלשי משטרה מהמחלק לפשיעה לאומנית של ימ"ר ירושלים ובראשם רב פקד יניב פיאמנטה קצין החקירות של המחלק, מלווים בשוטרי יס"מ, פרצו לבית מדרש של אחת הישיבות בירושלים ומבלי שהציגו כל צו עצרו את אחד הבחורים, וזאת במהלך סדר הערב אמש.

הצעיר, הלומד באחת הישיבות השייכות לזרם הממלכתי בציונות הדתית, הובל לתחנת המשטרה שם נחקר בחשד שכתב פוסטים בפייסבוק בעניין עלייתו להר הבית. בדף הפייסבוק של הצעיר, מפעילי הר הבית, נכתב: "השבוע אם ירצה ה' בל"ג בעומר אדליק מדורה בדרכי שלי, אעלה להר הבית ואבעיר את המזרח התיכון בלהבות". כוונת הצעיר היתה ללעוג להיסטריה וההפחדות בנוגע לעליית יהודים להר הבית, דבר שלדברי גורמי ביטחון עלול "להבעיר את המזרח התיכון", אולם במשטרה החליטו לעצור אותו בפשיטה בהולה. יש לציין כי חבריו הגיבו לפוסט וכתבו כי ודאי יעצר. "אחת שתיים שלוש. דפיקה בדלת באנו לעצור אותך", נכתב באחת התגובות, דבר שאכן התממש.

מעצר הצעיר, הלילה (ארגון חוננו)

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הגיע במהלך הלילה לתחנת המשטרה וסייע לצעיר העצור. עם סיום החקירה ביקשו חוקרי המשטרה לשחרר את הצעיר למעצר בית אך הוא סירב בטענה שלא עבר כל עבירה והבוקר יחליטו החוקרים האם להביאו לבית המשפט.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדהים לראות כיצד אותה משטרה המגלה אזלת יד איומה אל מול התקפות הטרור הערבי וההתפרעויות בהר הבית, מקצה כוחות גדולים, פושטת ללא צו על ישיבה ועוצרת צעיר בשל פוסט בפייסבוק. גם אם לטענת המשטרה יש לחקור את תוכן אמירתו של אותו צעיר, יתכבדו חוקרי המשטרה להזמינו לחקירה. מעצר הראווה מעיד על איבוד רסן. יש לציין כי התנהלות המשטרה בפשיטות חוזרות ונישנות על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לא זכתה לביקורת ציבורית, ולצערינו דפוס הפעולה עבר גם לישיבות ממלכתיות בירושלים".

התגובות בפייסבוק של העצור (יחצנים )

במטה ארגוני המקדש מגנים את מעצר הנער. במטה מעריכים כי הוא נעצר במסגרת המאמצים החדשים לריצוי ממשלת ירדן, לאחר שזו זועמת על מעצריהם אמש של כמה מהמתנפלות המוסלמיות בהר הבית, ודבר מעצרם מעורר גל של הסתה וביקורת בממלכה הירדנית.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד