בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

30 שנות מאסר למחבל שניסה לפוצץ בניינים

ערבי מג'בל מוכבר, שהשתכר זמן לא מבוטל מקצבאות ביטוח לאומי, נכלא בעבר על עבירות טרור, שוחרר ושב לנסות לרצוח יהודים. לאחר שהורשע בעשרה ניסיונות לרצח, בהם פיגוע גרזן ופיגועי גז, יאסר בשנית

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז אייר תשע"ה - 10:58 06/05/2015
גודל: א א א
זירת אחד מפיגועי הגז בירושלים. ארכיון (כבאות והצלה י-ם)
זירת אחד מפיגועי הגז בירושלים. ארכיון (כבאות והצלה י-ם)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 30 חודשי מאסר בפועל על עזיז מוסא סאלם עויסאת, ערבי משכונת ג'בל מכובר בירושלים שניסה מספר פעמים לבצע פיגועי גז בבירה.

עויסאת הורשע בכך חתך צינורות גז של כמה בניינים בירושלים במטרה לגרום לפיצוץ הבניינים ולקריסתם וכך להביא למותם של יהודים רבים. בפיגוע אחר שביצע, דקר יהודי באמצעות גרזן סמוך לרחוב הנביאים בירושלים.

כתב האישום בו הורשע עויסאת על פי הודאתו, מייחס לו עשרה עבירות של ניסיון לרצח במקרים שונים.

כבאי מבצע ניטור גז באחת מזירות הפיגוע שביצע עויסאת (כבאות והצלה י-ם)

מעובדות כתב האישום עולה, כי בשנת ה'תשע"ב החליט לצאת למלחמה נגד היהודים ולהצטרף לאחיו המחבלים. את התקיפה הראשונה ביצע בתחילת חודש ניסן באותה השנה, אז התנפל עויסאת על יהודי סמוך לשער שכם בירושלים, צעק 'אללה אכבר' ודקר אותו באמצעות גרזן מספר פעמים. המותקף הצליח לתפוס את הגרזן והנאשם נמלט מהזירה. הפצוע הובא לבית החולים עם חתך בצד שמאל של ראשו, שבר בגולגולת וחתן באמצע יד שמאל.

לאחר ששמע על קריסת בניין על יושביו כתוצאה מפיצוץ גז בשכונת גילה בירושלים, דבר שגרם למותם של שלושה יהודים, החליט לאמץ את השיטה ולנסות להרוג יהודים באמצעות פיגועי גז. בתחילת חודש אדר א' בשנה שעברה, חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס, צינור בניין מגורים ברחוב רובוביץ' בשכונת ארמון הנציב בבירה. כתואה מכך נגרמה דליפת גז גדולה. צוותי כיבוי הגיעו למקום והשתלטו על הדליפה.

שוחרר מהכלא ושב לתקוף יהודים. עויסאת (דוברות שב"כ)

מעשים דומים ביצע הנאשם בתאריך ל' אדר א' באותה השנה, ברחוב מרגלית בשכונת גילה, ובאותו היום בשעות הצהרים גם בבניין מגורים ברחוב בונה באותה השכונה. בב' אדר ב' ביצע ניסיון פיגוע גז נוסף ברחוב רבוביץ' בארמון הנציב. בפעם הזאת, בחר לפגוע בצינורות גז בשני בניינים סמוכים וכן הדליק נר אותו הניח על מעקה חדר המדרגות במרחק של מטר מארון צינורות הגזר. סמוך אליו השאיר הנאשם נייר טואלט בוער. באירוע נוסף ביצע מעשה דומה ברחוב המחתרות, אך הצינור לא היה מחובר לגז ונמנעה דליפה. בארבעה מועדים נוספים חתם נאשם צינורות גז בבניינים נוספים בעיר.

| המחבל - השתכר מקבצאות ביטוח לאומי ובעבר הטמין מטענים נגד יהודים

המחבל עויסאת, עבד בתחילה כפועל בניין, אך לפני כשלוש שנים הפסיק את עבודתו והחל להשתכר מקצבאות ביטוח לאומי. עוד קודם לכן, ריצה הנאשם עונש מאסר של כשנה וחצי, לדבריו על עבירות שלא ביצע. עוד הוסיף המחבל ואמר, כי לפני כעשר שנים החל לסבול מהפרעות נפשיות כתוצאה "מכישוף שהוטל עליו". ההפרעות הנפשיות גרמו לו, כך טוען, להשתלול, להשחית חפצים ולהכות את רעייתו. השייח, כך סיפר, טיפל בו באמצעות הקראת פסוקים מספר הקוראן.

לפני כעשרים שנה הורשע בעבירות ביטחוניות, בניהם חברות בהתאגדות בלתי חוקית והנחת חומרי חבלה בכוונה לגרום למוות. אז ניסון עויסאת ל-19 חודשי מאסר בפעול, בסיומם כאמור, שוחרר וניסה שוב לרצוח יהודים.

צינור גז אחת באחת מזירות הפיגוע שביצע עויסאת (כבאות והצלה י-ם)

פרקליטות המדינה ביקשה להטיל על המחבל עונש של 45 שנות מאסר. "הנאשם ביקש לגדוע חיי אדם במטרה לסייע לארגוני הטרור במלחמתם נגד מדינת ישראל", כתבו השופטים. "הנאשם תקף אדם באמצעות גרזן בטבורה של עיר משום היותו יהודי. לאחר מכן, הנאשם החל באופן שיטתי לחתוך צינורות גז בבנייני מגורים בשכונות גילה וארמון הנציב בירושלים על מנת להמיט את הבניין על יושביו ולפגע באזרחי מדינת ישראל. הנאשם פעל לאחר תכנון, באופן שיטתי, בנחישות ובעקביות. בכך יש להעצים את חומרת מעשיו. פוטנציאל הנזק הינו רב ואין צורך להכביר במילים. הנאשם נמצא אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין".

בסופו של דבר קבעו השופטים, יעקב צבן, רפי כרמל ורבקה פרידמן פלדמן, כי על הנאשם יוטל עונש של 30 שנות מאסר בפועל וכן שנתיים מאסר על תנאי.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד