בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תאונה עצמית או רצח לאומני?

שמואל חי אביחי נפטר אתמול (ד') לאחר שבוע ששכב פצוע מתאונה בבית החולים. במשטרה לא יודעים עדין להגיד מה גרם לתאונה, אך במשפחתו חוששים כי ערבים גרמו לה והמשטרה מנסה להשתיק. "יש הרבה תמיהות בתיק ונראה שהחוקרים לא עושים עבודה רצינית"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ח אייר תשע"ה - 20:30 07/05/2015
גודל: א א א
תאונת אופנוע. ארכיון
תאונת אופנוע. ארכיון

בבית החולים נפטר אתמול (רביעי) מפצעיו שמואל חי אביחי, צעיר כבן 25 מירושלים לאחר שביום שלישי שעבר שנפצע בתאונה בכביש מספר 1 בין מעלה אדומים לירושלים בשעה שרכב על אופנוע.

במשטרה עדין לא יודעים מה בדיוק גרם לתאונה הקשה אך עד ראיה שנכח במקום סיפר, כי בדקות הראשונות לאחר התאונה כאשר שמואל עדיין היה בהכרה, הצליח הפצוע לומר "פגעו בי, פגעו בי".

בתחילה הודיע חוקר המשטרה לאפרים, אביו של שמואל, כי כיוון שלא רואים סימני פגיעה באופנוע, יש לומר שמדובר בתאונה עצמית. בשיחה עם הקול היהודי אומר האב השכול אפרים, כי סיפר לחוקר שגלגלי האופנוע היו חדשים, מה שמקטין את הסיכוי להחלקה, וכן הזכיר את מילותיו האחרונות של שמואל, שאף נכתבו בדו"ח התאונה. "החוקר ביטל את מה שאמרתי ודחה אותי הצידה".

"התאונה התרחשה בכביש ישר, ללא פיתולים, במרחק של כ-700 מטרים מהמחסום בכניסה לירושלים. בהמשך", מוסיף אפרים, "הודה החוקר שלא ייתכן שמדובר בהחלקה, כי אם כך, מצבו של שמואל היה הרבה יותר טוב".

שני עדי ראייה הבחינו בתאונה, אך השנים לא יודעים לתת פרטים מלאים ומדויקים. "עד אחד סיפר שראה שתי מכוניות מקדימה והגיע עוד רכב, שבו כנראה היו ערבים, והוא חתך את הרכבים והעיף את שמואל שרכב על האופנוע. הרכב המשיך בנסיעה, אבל הוא לא הספיק לראות את מספר הזיהוי של הרכב הפוגע כי הוא הסתכל על הבן שלי שנתקע בעמוד ורץ לעזור לו. הייתה עוד עדה אחת שסיפרה שרוכב האופנוע חתך אותה מצד ימין לשמאל בצורה חדה לכיוון הבטון שבצד הכביש, הכל במכה אחת", מספר אפרים ומסביר "כל אדם נורמאלי מבין שמי שנוסע ישר לא שובר במכה אחת שמאלה, אלא אם כן קרה משהו או מישהו נגע בו ונצמד אליו. כנראה בחלק הזה הם פגעו בו והוא עף הצידה".

| "או שהחוקרים מתעצלים או שזה לאומני והם רוצים להשתיק"

אפרים סבור שחוקרי המשטרה לא עובדים בצורה אינטנסיבית ועושים, לדבריו, עבודה מזויפת. "לדעתי הם לא עובדים כמו שצריך. או שהם סתם מתעצלים או שזה לאומני והם רוצים להשתיק את זה", אומר אפרים נחרצות ומוסיף "כרגע אני עדין לא שולל שיהודים עשו זאת בשוגג, אבל תמיד כשערבים עושים דבר כזה המדינה מעגלת פינות".

רק אתמול החלה המשפחה לשבת שבעה, אך הוא מבטיח מיד לאחריה להתחיל לפעול ולברר בדיוק מה קרה שם. "כבר עכשיו יש לי עורך דין שמטפל בזה, ודברתי עם חוקר פרטי שמכיר את שיטות המשטרה. הוא אומר לי שאם נראה שהם מעגלים פינות הוא יכנס לסיפור וינסה לברר בעצמו".

באגף התנועה של משטרת מחוז ש"י אומרים כי מדובר ב"תאונת דרכים עצמית סמוך למעלה אדומים. רוכב אופנוע התנגש במעקה ונפצע קשה, בהמשך דווח על פטירתו בבית החולים. האירוע נמצא בחקירת בוחני אגף התנועה ועד כה, עולה כי לא מעורבים כלי רכב נוספים".

בחודש חשוון האחרון נמצאה גופתו של אבי בן ציון הי"ד כשהיא מוטלת בצומת מגדלים בשומרון. המשטרה ושב"כ הודיעו, לאחר חקירה והגשת כתבי אישום נגד הרוצחים, כי מדובר בשוד רכב שהסתבך. השודדים, לדבריהם, ביימו תאונה ואז תקפו את אבי ושדדו את רכבו. העובדה שלאחר מכן דרסו השודדים, פעם אחר פעם, את אבי הי"ד למוות, גרמה למשפחתו לצאת למאבק עיקש בניסיון להוכיח שמדובר ברצח לאומני המושתק בידי המשטרה. עד כה הרשויות מסרבות להכיר ברצח כלאומני ובארגון חוננו ממשיכים לסייע להם במאבק. סיפור דומה עבר גם על משפחתו של נתנאל רואי עראמי הי"ד, שלי דדון הי"ד, הרב משה טלבי הי"ד ועוד נרצחים נוספים, אשר בסוף מאבק ציבורי ומשפטי, הסכימה מערכת הבטחון להכיר בהם כנפגעי טרור.

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד