בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עצומה: "להפסיק תקצוב לתיאטרון אל מיאדין"

במשפחתו של החייל משה תמם הי"ד, דורשים מהעירייה להפסיק לתקצב את התיאטרון שהעלה הצגה על דמותו של רוצח בנם

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ד אייר תשע"ה - 17:44 13/05/2015
גודל: א א א
תיאטרון אל מיאדין
תיאטרון אל מיאדין

לפני מספר שבועות נערך בתיאטרון אל מידאן, מתוקצב על ידי עיריית חיפה, הצגה סביב דמותו של ואליד דקא, ערבי רצח את החייל משה תמם הי"ד לפני כעשור. במשפחת תמם סוברים כי העירייה העבירה נתונים שיקרים והמשיכה לתקצב את התיאטרון למרות הקובלנה שהגישו, ובשל כך פתחו לאחרונה בעצומה אינטרנטית.

"אנו אזרחי ישראל, מכל הקשת הפוליטית, יהודים ולא יהודים, קוראים לעיריית חיפה ולמשרד התרבות להפסיק לאלתר ולצמיתות את תקצוב תאטרון אלמידאן שבחר להפיק ולהעלות הצגה המבוססת על כתבי הרוצח הנתעב ואליד דקה ועל חלומותיו ושאיפותיו. חלומות ושאיפות שהחייל משה תמם ז"ל - שנחטף, עונה ונרצח באכזריות על ידי דקה וחבריו - לעולם לא יזכה להגשים", נכתב בעצומה.

"לא יעלה על הדעת שכסף ציבורי יממן הצגה מכתביו של רוצח חייל צה"ל. לא ייתכן שהציבור ייאלץ לממן בעל כורחו תאטרון המקדם באופן שיטתי תעמולה קיצונית ומסיתה. המציאות הזו מנוגדת לכל הגיון ולכל אמת מוסר והיא מוכרחת להשתנות".

במשפחת תמם אמרו כי מלשכתו של ראש עיריית חיפה יצא מכתב לחברי המועצה בו נאמר כי ההצגה המדובר הועלתה על תיאטראות ובימות מובילות בישראל, וכן "המחזה לא נכתב בהשראתו של רוצח מתועב". המשפחה השכולה פנתה במכתב דחוף לראשות העירייה, אליו צורפו אישורים בכתב מהתיאטראות שהוזכרו במכתבו, על כך שההצגה מעולם לא הועלתה אצלם. כמו כן, צורף תדפיס מתוך ההזמנה לאירוע "יום האסיר הפלסטיני", שם נכתב כי הרקע להצגה הוא סיפורו של הרוצח ואליד דקא.

| "משה היה מקור תמיכה ומשען לנזקק"

בהמשך העצומה כתבו בני המשפחה מעט דברים לזכרו. "משה תמם היה בחור צעיר יפה תואר, נעים הליכות וחרוץ, שאהב לעזור לזולת. למשה היה קול ערב שאותו אהב להשמיע ברבים, ונפש עדינה ורגישה. בחוש ההומור שלו כבש את לב הכל, קטנים וגדולים, ובשעות מצוקה היה מקור תמיכה ומשען לנזקק. תכניות גדולות היו לו למשה - הוא רצה להקים משפחה יהודית שורשית בישראל".

ביום ח' אב ה'תשד"מ יצא משה לחופשה לביתו, ובשעות הערב נסע באוטובוס מטבריה לתל-אביב. בתחנת בית ליד ירד מהאוטובוס ועקבותיו נעלמו. כעבור ארבעה ימים נמצאה גופתו וסימני חבלה בראשו. החקירה העלתה כי משה נחטף, עונה ונרצח בידי חוליית מחבלים אכזריים. בן 19 שנים היה בהירצחו. הי"ד. "אנו דורשים, כאמור, לבטל באופן מידי כל תקצוב ממשלתי ועירוני להפקת ההצגה-תאטרון "אל-מידאן" בחיפה", נכתב בעצומה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד