בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה סוגרת תיקים לעצורים יהודים לאומיים"

דו"ח של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' מעלה כי 85% מתיקי המשטרה שנפתחו לתושבים נסגרו ממספר סיבות בהם עבריין בלתי נודע, חוסר ראיות וחוסר אשמה פלילית

  • אברהם שפירא
  • כ"ט אייר תשע"ה - 09:23 18/05/2015
גודל: א א א

דו"ח שמציג ארגון השמאל הקיצוני "יש דין" מעלה כי 85% מסך התיקים שנפתחו כנגד מתיישבים ביהודה ושומרון על עבירות של פגיעה בערבים, נסגרו מסיבות שונות.

בדו"ח מונים אנשי השמאל כמה סיבות לסגירת התיקים לפי הנתונים שבידיהם.מתוך 1,067 תיקי חקירה שהארגון עקב אחריהם משנת ה'תשס"ה עד שנת ה'תשע"ד, הוגשו כתבי אישום רק בשבעים תיקים בלבד.

שאר התיקים נסגרו בתום החקירה ללא הגשת כתבי אישום, ורובם המכריע, כ-85%, נסגרו עקב כישלון החקירה ובשל כישלון החוקרים לאתר חשודים או לאסוף די ראיות כדי לגבש כתב אישום. כמו כן בין הסיבות לסגירת תיקים נרשמו גם,'עבריין לא נודע'. לעילה זו נזקפו 605 תיקים. 204 תיקים נסגרו מחוסר ראיות. כלל התיקים עוסקים בטענות לפגיעה ברכוש ערבי, תקיפת ערבים והשתלטות על קרקע שלדבריהם נמצאת בבעלותו של ערבי.

77 תיקים נוספים נסגרו מחוסר אשמה פלילית כשהנחקר לא עבר על החוק או לא נכח בכלל באירוע."ניתוח חומרי החקירה גילה חקירות ברמה ירודה, מאופיינות בכשלים וליקויים בכול שלבי החקירה.המסקנה העיקרית העולה מבחינת תיקי החקירה שנסגרו בלא כתב אישום היא כי חקירות המשטרה מאופיינות ברשלנות החוקרים ובאי-ביצוע פעולות חקירה בסיסיות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד