בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל פותח כביש - תושבים יפגינו

תושבי בית אל ימחו היום (ב') על פתיחת כביש ביתין בכניסה לבית אל בידי צה"ל. "פתיחת הכביש מחזירה אותנו כמה שנים אחורה למציאות בה מחבלים מפגעים ובורחים בקלות"

  • אברהם שפירא
  • כ"ט אייר תשע"ה - 12:30 18/05/2015
גודל: א א א
מחסום. אילוסטרציה (ויקיפדיה)
מחסום. אילוסטרציה (ויקיפדיה)

היום (שני) בשעות אחר הצהריים ייצאו תושבי היישוב בית אל שבבנימין להפגין כנגד כוונת צה"ל לפתוח כביש לערביי הכפר ביתין הסמוך.

"אנחנו מוחים על פתיחת כביש ביתין", אומרת היום יעל בן ישר, דוברת היישוב. "הפתיחה של הכביש מהווה עבור התושבים איום הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה תעבורתית. היא מהווה לנו מחסום חנק שבגללו אנחנו לא נוכל לעבור ליציאה היחידה והבלעדית שיש לנו מהיישוב לכיוון כביש 60 בבטחה. על הכביש תוקם בוודאי טרמפיאדה לערבים וכל פעם שיהיה להם משעמם הם יזרקו עלינו אבנים".

בית אל (dvirraz)

ההפגנה צפויה להתחיל בשעה 16:30 ולהימשך עד לשעה 18:30 והיא תיערך באישור המשטרה. מיקום ההפגנה הוא פתח הכביש סמוך לכיכר הכניסה לבית אל. נראה כי מגמת הקלות הנסיעה לערבים בכבישי איו"ש לא הסתיימה עם החלפת אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון היוצא באלוף החדש רוני נומה.

"הפתיחה של הכביש מחזירה אותנו כמה שנים אחורה למציאות בה מחבלים יכולים לעשות פיגועים ולברוח בקלות. זה יפה שרוצים לפתוח כבישים ל"פלסטינים" אבל לא יכול להיות שזה יהיה על חשבוננו".

"ההחלטה על קיום ההפגנה הגיעה לאחר שכל השיחות שנעשו מול הגורמים לא נראו כמניבות תוצאות" אומרת בן ישר. "הסלילה ממשיכה ובמשך חודשים אנו רואים בעיניים כלות איך כל הבקשות שלנו לעצור את זה לא נענות. כרגע נראה שזה עניין של כמה ימים עד שהכביש ייפתח. לנו לא נותר אלא להפגין. אני מקווה שהתושבים יענו לקריאה ויגיעו בהמוניהם ואם ההפגנה הזאת לא תעזור אנו נחזור לכאן ונפגין שוב ושוב".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד