בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מייעץ לארגוני השמאל ומשתתף בפאנלים צבאיים

עו"ד מיכאל ספרד, מי שמייעץ לשורה של ארגוני שמאל קיצוני ואף ייצג את "הרשות הפלסטינית" בביהמ"ש הפדרלי, השתתף לפחות בפאנל צה"לי אחד. בצה"ל בחרו שלא להגיב

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' סיון תשע"ה - 09:57 19/05/2015
גודל: א א א
עורך הדין מיכאל ספרד (יחצנים)
עורך הדין מיכאל ספרד (יחצנים)

מיכאל ספרד, עורך דין במקצועו, משמש כיועץ המשפטי של ארגוני שמאל קיצוני, בניהם 'יש דין', 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'. כמו כן, בעבר ייצג עו"ד ספרד את הרשות "הפלסטינית" בדיון בבית המשפט הפדרלי בניו-יורק לאחר שנתבעה בידי מספר משפחות נפגעי טרור.

כעת מתברר כי לעו"ד ספרד עיסוק נוסף. לאחר שבארגון 'יש דין' הבינו כי צה"ל לא יאפשר לאל"מ דורון בן ברק להשתתף באירוע העשרות להקמת הארגון, בו התקיים דיון תחת הכותרת "האם יש אכיפת חוק נגד הכיבוש", שיגרו מכתב תגובה לדובר צה"ל בו הם תמהים על החלטת צה"ל. "יש דין נענה לכל הזמנה מטעם צה"ל להופיע בפני קצינים וחיילים ולשוחח עימם בנושאים שונים הקשורים לעבודתנו. רק לאחרונה השתתף היועץ המשפטי שלנו, עו"ד מיכאל ספרד, בפאנל בפו"מ (פיקוד ומטה. י.פ)".

לפני מספר חודשים הגיש עו"ד ספרד יעוץ משפטי ללוחמי יחידת 8200 שסרבו פקודה לאחר מבצע 'צוק איתן'. כמו כן, עו"ד ספרד עצמו סירב כחייל בשירות סדיר לשרת בחברון כחובש צבאי, ואף ישב בכלא הצבאי בשל כך.

ביקשנו מדובר צה"ל להבין האם עו"ד ספרד משתתף בפאנלים צבאיים באופן קבוע, או שמה מדובר באירוע חד פעמי, ואם כך, האם אירוע כזה חזר על עצמו. כמו כן, ביקשה מערכת הקול היהודי להבין כיצד צה"ל מאפשר דבר כזה. לאחר שעות ארוכות של המתנה, הודיעו בדובר צה"ל כי לעת עתה החליטו שלא להגיב לטענות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד