בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בניגוד לנהלים בצה"ל: עבודות גינון בשנת השמיטה

בלעדי: בעיר הבה"דים בנגב נעשות בימים אלו בין היתר גם עבודות גינון, זאת בניגוד להוראות רבצ"ר ובניגוד לסעיף החתום בחוזה עם חברת הזכיין. משרד הבטחון: "נחדד את הנהלים"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ב' סיון תשע"ה - 21:37 20/05/2015
גודל: א א א
עיר בהבדים (לעמ)
עיר בהבדים (לעמ)

לפני כחודשיים החל צה"ל לאכלס את בסיס קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) דרומית לבאר שבע בנגב אך עבודות הבנייה, השיפוץ והגמורים השונים עדיין נמשכות. בניהן, כך מתברר, נעשות גם עבודות גינון שונות.

קריית ההדרכה, שנבנית כחלק מתוכנית העתקת בסיסי צה"ל לנגב, מתפרסת על שטח של כ-2,500 דונם הכוללים מבני הדרכה שונים, מבני לוגיסטיקה וחימוש, מבני מגורים, מרכז מסחרי, מרפאה, מלונית למבקרים, פארק ועוד. בעיר הבה"דים, שתכיל בסוף התהליך את בה"ד (בסיס הדרכה) 6 ,7, 10, 11, 13 ,20 ועוד, ישתמשו בקיימות ובניה ירוקה, שתכלול מערכת לייצור חשמל על בסיס גז, מים מושבים להשקיה, תאורות חיסכון ועוד, ובין היתר שימוש נרחם בצמחיה וגינון.

עוד בנושא:
פרוטקשן לבדואים בבניית עיר הבה"דים

הבנייה בעיר הבה"דים בנגב (אתר הפרוייקט)

על פי הוראות הרבצ"ר (הרב הצבאי הראשי), חל איסור בצה"ל לעסוק בעבודות גינון בשנת השמיטה וכך אף נכתב באחד מסעיפי החוזה עליו חתם משרד הבטחון עם חברת הזכיין 'מבט לנגב' המבצעת את עבודות הבנייה והתפעול של קריית ההדרכה.

פנינו לדובר צה"ל בכדי להבין מי נתן את האישור לבצע את עבודות הגינון בעיר הבה"דים בניגוד להוראות הרבצ"ר ובניגוד לסעיף החתום בחוזה עם חברת הזכיין כאמור, וכיצד מאפשר צה"ל את המשך העבודות. בדובר צה"ל מסרו כי העבודות מבוצעות על ידי הזכיין ולא על ידי צה"ל שאף העביר הוראה להפסיק את העבודות. "עשינו כל אשר אפשר בכדי למנוע את עבודות הגינון", אמרו והפנו אותנו לקבלת תגובה ממשרד הבטחון.

ממשרד הביטחון נמסר, כי "הנחנו את זכיין ההקמה שלא יהיו נטיעות בשנת השמיטה. הטיפול שניתן הוא לעצים הקיימים בלבד. יחד עם זאת אנו בודקים שוב את הנושא ונחדד את הנהלים", אמרו.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד