בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר ההשחתה בסניף: הפגנה בנצרת

תושבים יערכו עצרת תפלה במחאה על השחתת ספרי הקודש המקום. "זה מפגן תמיכה ואחדות וקריאה של התושבים להשבת הביטחון לעיר"

  • אברהם שפירא
  • ח' סיון תשע"ה - 17:00 26/05/2015
גודל: א א א
אחד מספרי הקודש ששרפו הערבים (אלישמע סנדרמן)
אחד מספרי הקודש ששרפו הערבים (אלישמע סנדרמן)

ביום שלישי שעבר השחיתו ערבים ציוד בסניף בני עקיבא ברחוב השומרון בשכונה הצפונית בנצרת עלית וחיללו ספרי קודש במקום. היום (רביעי) צפויה להתקיים תפילת מחאה של תושבי העיר.

"חניכים ומדריכים הגיעו לסניף ומה שהם גילו מול העיניים זה צבעים שפוכים על הרצפה, באלגן וציוד שבור ומושחת" סיפר אלישמע סנדמן, תושב המקום. "בבית הכנסת של הסניף היו מושלכים סידורים על הרצפה וחלקם גם היו שרופים. מיד הגשנו תלונה במטרה ולקחנו את החניכים לפעולה במקום אחר. זה לא היה מחזה נעים במיוחד".

"היום תתקיים עצרת מחאה ואחדות סביב הנושא הזה בהשתתפות רבני הקהילות בעיר שמגיעים למחות על ביזוי הקודש שקרה וגם על המצב הביטחוני המעורער בעיר. חשוב להדגיש שאנחנו לא יודעים מי עשה את זה ואנחנו לא מעלים חשדות באף אחד. המשטרה חוקרת והיא עושה את זה על הצד הטוב ביותר" אומר סנדמן.

צבי גויטן, תושב המקום אומר, כי הנזק בסניף התגלה על ידי "ילד מכיתה ד' שהגיע לסניף וראה ילדים ערבים שמשחיתים ושורפים דברים במקום". גויטן מקשר את האירוע וההתדרדרות הביטחונית לערביי נצרת עילית. "רק לפני כחודש וחצי, ערבים ריססו כתובות "דעאש בדרך" באחד הרחובות כאן. בעיית ההתבוללות כאן היא גם קשה מאוד. הערבים בנצרת הם ערבים נוצרים ולכן הבנות חושבות כאילו הם יותר נחמדים והרבה נופלות לצערינו".

אחד מספרי הקודש ששרפו הערבים (אלישמע סנדרמן)

"כנראה שהחליטו לתת לערבים פרס וכנראה ימונה כאן סגן ראש עיר ערבי, אבל המלחמה השקטה שלנו היא להביא לכאן עוד משפחות. כי מסתמן שכשמביאים לכאן יהודים, הערבים מתמעטים. שנה הבאה יצטרפו לכאן שש משפחות בגרעין התורני ברוך ה'" אומר גויטן.

לגבי המסר שתשדר ההפגנה היום אומר סנדמן, כי "הקריאה היא כלפי הרשויות שהביטחון יחזור לתושבים ונוכל להסתובב ברחובות בחופשיות. אבל עיקר המחאה היא נגד חילול הקודש וזה הדגש העיקרי שלנו. פגעו בספרי קודש בסניף ואנו מוחים. לא מחאה נגד בן אדם מסוים אלא נגד ביזוי הקודש. אנו לא רוצים לשייך את הסיפור הזה לעובדה שהעיר מעורבת. אמנם יש מדי פעם אירועים, הדברים קיימים, אבל אנחנו לא מעוניינים לשייך את זה עד שהמשטרה לא תגיד את זהות המבצעים" אומר סנדמן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד