בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במקום חקירות - טיולים ותרגילים

א' היה עצור במשך שישה ימים בתיק הצתת מסגד בכפר בגוש עציון. במקום לחקור אותו, טיילו איתו החוקרים ברחבי הארץ בניסיון לשבור את רוחו ולגרום לו לדבר בחקירה • לאחר ששוחרר ללא אישום הוא מספר

  • אברהם שפירא
  • י' סיון תשע"ה - 22:00 28/05/2015
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (משטרת ישראל)
מעצר. אילוסטרציה (משטרת ישראל)

נער שנעצר בטענה שהצית מסגד בכפר ג'בע שבגוש עציון בחודש אדר האחרון מספר על התרגילים, השיטות והאיומים שהשתמשו כנגדו אנשי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י במשך שישה ימי מעצר שממנו השתחרר ללא שהוגש נגדו כתב אישום.

א', כבן 18, נעצר בגבעת אחישנה שהוקמה לאחרונה באזור ביתר שבוגש עציון. "לקחו אותי לתחנה, עשו עלי חיפוש ומצאו מכתב שאבא שלי הביא לי ליום הולדת, מכתב אישי" מספר א'. "במשך שעתיים החוקר ירד עלי, קרא דברים וצחק עלי. אני שתקתי בכל החקירות וחשבתי על ה'. במשך כמה ימים החוקרים פמפמו לי שהפעם אני באמת תפור כי לטענתם, שני חברים שלי הפלילו אותי".

המסגד שהוצת בג'בע

"במשך שלושה ימים נצמדו אלי שני חוקרים וכמעט שלא חקרו אותי. הם התרכזו בעיקר בלעשות לי כל מיני תרגילים ודברים לא רגילים בכדי שאני ידבר. 'אנחנו בכלל לא צריכים את ההודאה שלך אנחנו לא הולכים לחקור אותך, אתה תפור גם ככה' אמרו לי כל הזמן. ביום הראשון למעצר הם החליטו לקחת אותי לטיול. לקחו ערכת קפה, הכניסו אותי לרכב ונסעו".

במקום לחקור, טיולים ברחבי הארץ

'לאיפה אתה רוצה שניסע?' שאל החוקר את א', 'אם אתה אומר לי חמישה ימים לאילת אני לוקח אותך, אתה בכל מקרה תפור'. ה"טיול" הראשון היה לתצפית באזור מצפה יריחו. החוקרים הגיעו עם א' להר, הורידו לו בשלב מסוים את האזיקים, הכינו קפה ואמרו 'אין לנו מה לעשות אתך, תקעו את שנינו לשמור עליך שלושה ימים ואין טעם לחקור כי אתה תפור ממילא. תהנה מהחופש' אמרו החוקרים ועזבו אותו לבד למשך כמה דקות. בדרך חזרה מה"טיול" עצרו החוקרים בתחנת דלק והציעו לא' לקנות 'מה שאתה רוצה, עדיף שתאכל כאן מאשר את האוכל בבית מעצר'.

"לא הבנתי מה הם רוצים ממני, אבל האמנתי בה' שהכול יהיה בסדר", אומר א'. במשך ששת הימים בהם היה עצור, ישן א' בבית המעצר באריאל שבשומרון. "למחרת הגיעו החוקרים ושוב שאלו אותי לאיפה אני רוצה שניסע. כמובן שלא התייחסתי, והם העלו אותי לרכב ונסעו לכיוון המרכז. הגענו ליער באזור ראש העין. על שולחן קק"ל הם התחילו להכין ארוחת בוקר תוך שהם מוציאים שקיות מלאות בכל טוב מתא המטען. במשך ארבע שעות הייתה ארוחת בוקר כשברקע הם שומעים מוזיקה. המטרה הסמויה שלהם הייתה להראות שהם חברים שלי ולנסות לגרום לי לדבר".

כתובת על המסגד שהוצת בג'בע

לאחר מכן, נסעו החוקרים יחד עם א' ליער בן שמן ועשו עוד טיול קצר במקום. "בשלב הזה הם כבר התחילו להגיד שמות של אנשים שלטענתם הפלילו אותי. כל "טיול" הם מוסיפים עוד פרטים כביכול על הראיות שיש להם. אחרי יער בן שמן הם מביאים אותי לחקירה ומכניסים אותי לחדר שם נמצא בחור מבת עין שהיה עצור ואומרים לו 'נו, תגיד מה שאמרת לנו עליו בחקירה'. הוא לא אמר כלום ואני שתקתי ושמו את שנינו במסדרון ביחד. שם הוא אמר לי שהיה לו קשה במעצר אז חיזקתי אותי".

"פספסת, הייתה כאן מצלמה שתיעדה אתכם"

יום שלישי למעצר: "טיול" בגוש עציון. בשלב הזה החוקרים הפסיקו להיות נחמדים אליו. "לי נמאס להתייחס לטיולים שלהם והלכתי לישון ברכב. מגיעים לגוש עציון ואז הם אומרים לי 'תראה בחלון, הוא עשה לך שלום' ואני רואה עצור נוסף מבת עין ברכב לידי. לקחו אותנו לבת עין שם כביכול עשו ניסיון שיחזור לטענתם, של הבוקר שאחרי הצתת המסגד. הם הציגו כאילו שאני מדבר עם שני חבר'ה ועולה לאוטובוס. אחרי זה לקחו אותי לניסיון שיחזור בכפר ג'בע. אני עצמתי עיניים ולפני הכפר החוקר אומר לי 'אתה מפסיד, תסתכל. לא ראית שהייתה מצלמה בכפר והיא קלטה אתכם באותו לילה כששרפתם את המסגד. אני יספר לך סיפור על המצלמה הזאת' המשיך החוקר. 'הדוקטור הערבי כאן, הוא הכי טוב בגוש עציון, אני מטופל שלו ולפני כמה חודשים הוא אמר לי שפורצים לו למרפאה. הצעתי לו שישים מצלמות, ומי נתפס כמה זמן אחר כך? אתם! חבורת מטומטמים'. בתוך הכפר, יורדים שלושה בלשים עם קפוצ'ונים על הראש וכביכול משחזרים את ההצתה", ממשיך א' לספר. "בלילה, כשהחזירו אותי לאריאל, שמו לי בתא המעצר איש ענק ששאג עלי על זה שאני חשוד בהצתת מסגד. זה היה קצת מפחיד אבל הלכתי לישון ובבוקר לקחו אותו כי הוא אמר שכואב לו הראש".

כתובת על המסגד שהוצת בג'בע

לאחר כל התרגילים, נשאר א' במשך שלושה ימים במעצר באריאל ללא שנחקר ולו פעם אחת. ביום ראשון, בדיון להארכת מעצרו, שוחרר א' ללא שהוגש נגדו כתב אישום ובתנאים מגבילים של מעצר בית לשלושה ימים וכן איסור יצירת קשר עם מעורבים נוספים בחקירה.

"ההתחזקות היא שהכול אצל החוקרים עובד על שקר, הכול לא אמיתי. לצערי, המדינה שטפה להם את המוח והם מבולבלים. ההורים שלהם היו ספרדים מתוקים שהגיעו ממרוקו ואלג'יר ואומרים תהילים ומאמינים בה', והם אנשים שבלבלו אותם והם חושבים שאם יהודי עושה איזה משהו קטן אז הוא גורם לרצח יהודים ולפיגועים. במקום לטפל בבעיה מהשורש, הם מנסים לשמור על השקט ולפעול נגד מעשים שמביאים את הגאולה. אני מקווה שהם יחזרו בתשובה מהר" מסיים א'.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד