בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

וינשטיין וניצן: "זועבי לא תועמד לדין"

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה החליטו שלא לפתוח חקירה פלילית נגד ח"כ חנין זועבי שהשוותה בין חיילי צה"ל לאנשי דאעש. "ההחלטה הינה טעות חמורה"

  • ט"ו סיון תשע"ה - 18:52 02/06/2015
גודל: א א א

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה הערבית המשותפת, שהשוותה בין חיילי צה"ל לארגון הטרור דאעש ואמרה כי ישראל ביצעה פעולות טרור במהלך 'צוק איתן'. ההחלטה התקבלה על ידי וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן.

במכתב תגובה ששלחה היום (שלישי) פרקליטות המדינה לתנועת "שמאלה" שדרשה לחקור את זועבי בחשד להמרדה על דבריה, ופורסם לראשונה בחדשות 2, נכתב כי "כידוע, מדיניות היועץ המשפטי לממשלה הינה מצמצמת בכל הנוגע לפתיחת הליכים פליליים בעבירות המשיקות לחופש הביטוי", נכתב בתשובה מטעם המשנה לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן. "בתחום פרסומי המרדה המדיניות הינה מצמצמת במיוחד".

בפרקליטות ציינו כי דבריה של זועבי הועלו בפני בית המשפט העליון כשדן בפסילת מועמדותה של זועבי לכנסת ה-20 שם הוחלט שלא לפסול אותה. "נוכח האמור ועל אף התחושות הקשות שמעוררים הדברים המופנים נגד חיילי צה"ל, אין אנו סבורים שיש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין זה".

בתגובה להחלטת היועץ המשפטי אמר עו"ד ערן חרמוני, מראשי תנועת 'שמאלה', כי "החלטת היועמ"ש הינה טעות קשה. במקום עצימת עיניים נדרשת במקרה של חנין זועבי פעולה חד משמעית. לצערי היועמ"ש כשל באבחון תמונת המצב ובהבנה כי האיזון הנכון במקרה זה מחייב פתיחה בחקירה פלילית לצורך הגנה על חיילי צה"ל".

את הדברים אמרה זועבי בראיון לחדשות 2 בחודש תשרי האחרון. "החייל במטוס שמפציץ הוא לא פחות טרוריסט ממי שלוקח סכין ועורף את הראש. M16, טנקים והפצצות מהאוויר, כאשר הורגים עשרות ומאות - יותר טרוריסטים מאשר הסכין".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד