בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם בישראל מעוניינים לפגוע בחמאס?

שר הבטחון הודיע כי חמאס אשם בירי הרקטות הלילה (ה') אך מעוניין כי זה ימשיך להחזיק בשלטון. העברת הסחורה נמשכת גם לאחר הירי

  • י"ז סיון תשע"ה - 09:52 04/06/2015
גודל: א א א
זירת פיצוץ הרקטה בשדות נגב, הלילה (בטחון שדות נגב)
זירת פיצוץ הרקטה בשדות נגב, הלילה (בטחון שדות נגב)

קרוב לשנה חלפה מאז החלה מתקפת הטילים המאסיבית מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, קרוב לחודש לפני שהכריזו בישראל על מבצע 'צוק איתן', ושוב נשמעות אזעקות ביישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות.

שתי רקטות שירו ערבים מהרצועה התפוצצו הלילה (חמישי) בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נזק ולא דווח על נזק או נפגעים. בשבוע שעבר ירו ערבים מהרצועה רקטת גראד שהתפוצצה באזור באר טוביה. ארגון של סלפים מוסלמים המזוהים עם דאע"ש לקחו אחריות על הירי שבוצע ככל הנראה משטח בנוי בדיר אל-בלאח שבמרכז הרצועה.

בארגון פרסמו כי הירי בוצע כנקמה בארגון הטרור חמאס השולט ברצועה, לאחר שזה האחרון הרג פעיל דאע"ש יממה קודם לכן. לאחרונה גברו העימותים בין חמאס לארגונים אחרים ברצועה ואלו כנקמה משגרים רקטות לעבר ישראל, כך על פי פרסומים בכלי התקשורת הערביים.

מעוניינים לפגוע בחמאס? שר הבטחון, ראש הממשלה והרמטכ"ל, מימין לשמאל (קובי גדעון, לע"מ)

"צה"ל תקף הלילה מטרות טרור של חמאס ברצועה. גם אם היורים אמש לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה", אמר הבוקר שר הבטחון משה (בוגי) יעלון. יש לציין כי מיד לאחר ירי הרקטות חגו בשמי הרצועה מספר כלי טיס של חייל האוויר, אך הירי בוצע לעבר המטרות רק לאחר שחמאס פינה את המפקדות המועדות. במתקפה שביצע צה"ל לא נפגע איש.

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר הלילה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישובי המועצה: "אנו נמצאים לקראת הקיץ ושוב מוצאים את עצמנו מתמודדים עם אזעקות ונפילות בשטחנו. אנו דורשים מהצבא ומהמדינה להגיב בחומרה לכל ירי, כדי לשמור על בטחון תושבי עוטף עזה והדרום כולו ולאפשר גם לילדנו חופשת קיץ מהנה".

| למרות הירי – העברת הסחורות לרצועה נמשכת כרגיל

מידי יום מעבירה ישראל לרצועת עזה מאות משאיות עמוסות בסחורה ובציוד הנועד לשיקום רצועת עזה, וגם הבוקר, לאחר הירי, העבירה ישראל את הסחורה כרגיל, כך דיווחה סוכנות הידיעות הערבית 'מען'. על פי הפרסומים, לאחר שכל סבב לחימה מול חמאס מסתיים בחתימת הסכם, בממשלת ישראל מעוניינים בשמירה על שלטון חמאס ברצועה וחוששים כי במידה ושלטון החמאס יקרוס, מי שייטול את הכוח יהיו הארגונים המזוהים יותר עם דאע"ש. בממשלה סוברים, כי ככל שהמצב ברצועה ישתפר, הסיכוי ללחימה מחודשת יופחת ובשל כך אישר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, יואב (פולי) מרדכי, גם העברה של חומרים דו-שימושיים לרצועה, כאלו העלולים לשמש גם לייצור אמצעי לחימה.

אתמול פורסם כי צה"ל ניסה לחבל בעבודות אותם מבצע חמאס לסלילת כביש במרחק של כ-300 מטרים בלבד מגדר הרצועה. על פי הדיווחים, כוחות חמושים של הזרוע הצבאית של חמאס אבטחו את העובדות, והכוחות הישראלים עמדו מנגד והפעילות הצבאית נכשלה. לפני מספר שבועות פורסם, כי חמאס עורך בגלוי אימונים בנשק חם לא הרחק מגדר המערכת, ומספר "קליעים תועים" חדרו ליישובי עוטף עזה וגרמו לנזק. כמו כן, על פי דיווחים שונים, חמאס השלים את בנייתן של מספר מנהרות טרור חדשות באזור הרצועה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד