בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"פרסום הדקירה כלאומני פוגע בדו קיום"

בעיריית רמלה מתעקשים לומר כי אירוע הדקירה השבוע אינו פיגוע לאומני, וזאת כדי שלא לפגוע 'בדו הקיום' בעיר, במשטרה לעומת זאת לא שוללים אף כיוון חקירה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג סיון תשע"ה - 10:45 10/06/2015
גודל: א א א

אזרחים רבים סוברים כי אירוע הדקירה שהתחרש בתחילת השבוע ברמלה, הינו פיגוע על רקע לאומני. צעיר ערבי כבן 20 דקר באמצעות מברג צעירה יהודיה כבת 22 בגבה ונמלט מהמקום. בהמשך, על פי הדיווחים, ניסה אף לפגוע בשוטרים, אז נורה ונפגע.

דובר עיריית רמלה פנה אתמול לקול היהודי וביקש להבהיר לקוראים: "בניגוד לפרסום, אין מדובר בפיגוע ובוודאי לא אירוע על רקע לאומני. הפרסום השגוי גורם נזק רב לעיר רמלה בה חיים בדו קיום יהודים וערבים", אמר רוני ברזילי, דובר העירייה.

"לצערנו גורמים כאלה ואחרים מפיצים שמועות שאין להם שחר לגבי אירוע", אמר ברזילי וציטט את דבריו של ראש העיר יואל לביא. "מחקירת המשטרה עולה, כי אין מדובר באירוע על רקע לאומני. נסיבות האירוע נחקרות. אך ברור שאין מדובר בפיגוע! המשטרה והעירייה פעלו באופן מהיר".

אולם בעוד בעיריית רמלה אומרים כי הם בטוחים שהדקירה פלילית ולא לאומנית, במשטרה עליה נסמכת כביכול תגובת העירייה וראש העיר, דווקא מעלים תמונה אחרת.

דובר משטרת רמלה, עמי בן דוד, אמר אמש לקול היהודי כי לא נשלל אף כיוון חקירה ובשלב זה כל הכיוונים נבדקים כולל הכיוון הלאומני. כמו כן סרב בן דוד להתייחס לשמועות שהופצו ככל הנראה בידי גורמים המקורבים למשפחת הדוקר, אודות בעיות נפשיות של הדוקר הערבי, והסביר כי החקירה מתנהלת והוא אינו יכול למסור פרטים נוספים.

בשנים האחרונות אירעו לא מעט אירועים לאומניים בהם הותקפו יהודים ברחובות רמלה. ג'ורג' סעדו הי"ד נרצח בידי חבורת נערים ערבים שירו בו על רקע מבצע 'עמוד ענן' שהתקיים בעזה, תוך שהם מקללים אותו בקללות גזעניות. גם בשכונת אג"ש ברמלה סובלים התושבים מהתנכלויות ופשעי שנאה שכללו בין השאר הצתת כלי רכב, ריסוס צלבי קרס והשלכת אבנים ובקבוקי תבערה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד