בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשד: הקימו חברת קש כדי לחמוק ממיסים

שני האחים, אחד משכונת שועפט בירושלים ואחד מחברון נעצרו אתמול (ג') בחשד להפעלת עסק ששימש כחברת קש על מנת להשתמט מתשלום המס

  • אברהם שפירא
  • כ"ג סיון תשע"ה - 18:43 10/06/2015
גודל: א א א
מינימרקט (ויקיפדיה)
מינימרקט (ויקיפדיה)

שני אחים ערבים, סיטונאים בתחום המזון מירושלים, נעצרו אתמול (שלישי) בחשד שהונו את רשות המסים על ידי הקמת חברת קש שניהלה לכאורה את העסקשבבעלותם. כל זאת על מנת להתחמק מתשלום מס אמת. השניים השתחררו בתנאי ערבות בבית משפט השלום בירושלים.

האחים - פארס בן טאלב אלאיובי משועפאט, ופאיז בן טאלב אלאיובי מחברון,ניהלו עד לחודש אלול תשע"גמינימרקט ברחוב הנביאים 10, כאשר העסק נרשם על שמה של נסרין אלאיובי, בת זוגו של פאיז. בעקבות ביקורת לעסק שנערכה על ידי פקיד שומה ירושלים, נחתם לפני כשנתיים הסכם מול בעלת העסק הרשומה, לפיו העסק ישלם מס בגובה של 380,000 שקלים, אך חודש לאחר החתימה על ההסכם ביקשה בעלת העסק לבטלו, ופקיד השומה החל בהליכי גבייה אזרחיים על סמך הנתונים שבידיו.

בעוד הליכי הגבייה מתנהלים, העסק הועבר לידי חברה שאך הוקמה בשם 'אבו קרשיק למוצרי מזון', ומאחר ואין לחברה חובות – לא ניתן היה לכאורה לגבות ממנה את החוב. בשל סמיכות הזמנים בין מועד הקמת החברה החדשה לבין ביטול ההסכם, כמו גם העובדה כי בעל המניות הרשום בה הינו ערבי מירושלים המועסק כשכיר ב'בורגרס בר' ברחוב שמאי, עלה החשד במשרד פקיד השומה כי מדובר בהונאה.

לאור החשדות, הטיפול בתיק הועבר לידי יחידת החקירות של מס הכנסה בירושלים והדרום, שם נחקרו האחים והודו כי קרוב משפחתם לא היה בשום שלב בעל העסק, על אף שהיה רשום כבעליו החוקיים. בנוסף, החקירה העלתה כי הבעלים הרשום קיבל מדי חודש 4,000 שקלים על מנת שישמש איש הקש בחברה, במטרה להימנע מאפשרות גביית החוב הרשום על שם הבעלים האמיתיים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד