בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באמצע השרב: האוורור בתאו של טייטל הופסק

עו"ד רחביה פילץ שביקר בתאו של יעקב טייטל השובת רעב בכלא איילון נוכח לדעת כי שב"ס הוציא מתא הבידוד בו הוא שוהה את המאוורר וסגר את מערכת האוורור. "חייו בסכנה"

  • יח"צ
  • כ"ג סיון תשע"ה - 17:26 10/06/2015
גודל: א א א

האסיר יעקב טייטל שובת רעב מזה שמונה ימים, אולם לעו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לבדוק את מצבו בתא הצינוק בו הוא שוהה, התחוור כי שירות בתי הסוהר ככל הנראה מנסה לשבור את רוחו באמצעים פסולים.

עו"ד פילץ גילה כי למרות השרב הכבד, מאוורר שהיה בתא נלקח ממנו, ופעולתה של מערכת האוורור בתא הופסקה.

"מרשי שבנדון שובת רעב זה היום השמיני ונמצא בענישה - צינוק בכלא איילון", כתב היום עו"ד פילץ בפנייה דחופה לנציב שב"ס אהרון פרנקו. "אתמול ביקרתי את מרשי ונוכחתי כי שב"ס הוציא מתאו את המאוורר שברשותו. כמו כן, מערכת האוורור של תאו הפסיקה לפעול וזאת ככל הנראה בכוונת מכוון".

"אנו נמצאים בימי בהם שורר שרב וחום כבד והשהות בתאים גם עם אוורור ומאוור הינה קשה. הוצאת המאוורר מתאו וכן הפסקת פעילותה של מערכת האוורור בתא גורמת לתנאי מחיה קשים ביותר בתא ולסכנה בריאותית ממשית למרשי, שגם כך מצבו הרפואי מדורדר בעקבות שביתת הרעב", מדגיש עו"ד פילץ ומציין כי טייטל סובל ממחלת אסתמה דבר שבשילוב עם החום הכבד והתנאים בתא מעמידים את חייו בסכנה של ממש.

עו"ד פילץ דורש מנציב שב"ס להתערב ולהשיב את מערכת האוורור בתא לפעולה ומוסיף כי "מהתנהלות שב"ס עולה התמונה, כי ברצונכם להפעיל לחץ פסול על מרשי וזאת ככל הנראה בכדי לשבור אותו ממאבקו על זכויותיו לביקורים ולקשר תקין עם משפחתו".

יש לציין כי טייטל שובת רעב לאחר שהתבשר על פגיעה משמעותית בשעות הביקור המצומצמות המותרות לו עם משפחתו. טייטל מנוע מלצאת לחופשות בשל הוראות שב"ס, ולפיכך הקשר עם משפחתו מסתכם בביקורים בלבד.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד