בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עצרו מתפרע ערבי ויועמדו לדין משמעתי

צפו: מספר לוחמי 'נצח יהודה' שתועדו כשהם משתלטים בכוח על מתפרע ערבי שניסה לחטוף נשק מחייל במהלך התפרעויות המוניות בכפר ג'ילזון, יועמדו ככל הנראה לדין משמעתי

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ז סיון תשע"ה - 12:22 14/06/2015
גודל: א א א
החשוד תוקף חיילי צהל בגילזון (צילום מסך)
החשוד תוקף חיילי צהל בגילזון (צילום מסך)

בסרטון שפורסם אתמול (שבת) בכלי התקשרות הערביים, נראים חיילי צה"ל כשהם משתלטים בכוח על מתפרע ערבי שתקף חייל ואף ניסה לחטוף נשק מחייל אחר בכפר ג'ילזון בבנימין.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון, לאחר שקצין צה"ל נפצע בפניו מאבן שהשליכו לעברו ערבים במהלך התפרעויות המוניות בכפר. הפצוע פונה למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מדימום בפניו ומחתך חמור בראשו.

תקיפת החיילים וניסיון חטיפת הנשק לא הובא בתיעוד שפורסם בכלי התקשורת הערבים ובצה"ל מיהרו להגיב בביקורת על התנהלות החיילים, שהיו חסרי אונים באירוע. "המעורבים יובאו בפני מפקד החטיבה להמשך בירור ותחקור האירוע ובמידת הצורך אף יינקטו נגדם צעדים משמעתיים. מבירור ראשוני נראה כי ההתנהגות אינה עולה בקנה אחד מהמצופה מחיילי צה"ל".

ככל הנראה יזמן אלוף משנה אשר בן לולו את החיילים המעורבים באירוע, המשרתים בגדוד 'נצח יהודה', לדין משמעתי בנוסף לתחקיר המבצעי של האירוע. הפרקליטות הצבאית אישרה למח"ט בנימין לפעול נגד החיילים בדין משמעתי על בסיס הסרטון הערוך שפורסם.

הלוחמים בחטיפה סיפרו את גרסתם לאירוע: "לא מדובר ב"פלסטיני" תמים, שדיבר בנימוס לחיילים בשטח. הוא הקניט את הלוחמים והמשיך בזה עד שקרה מה שקרה".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד