בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מח"ט: זהירות בלחימה שפגעה בחיילנו

מח"ט שפיקד בצוק איתן מותח ביקורת על התנהלות צה"ל במבצע בנוגע לזהירות מפגיעה ב"בלתי מעורבים". "הזהירות היתרה שנקטנו הובילה לפגיעה בחיילים"

  • ו' תמוז תשע"ה - 19:00 23/06/2015
גודל: א א א
צוק איתן (דובר צהל)
צוק איתן (דובר צהל)

מפקד חטיבה שלחם במבצע צוק איתן ברצועת עזה בקיץ האחרון, אמר כי לדעתו הזהירות שצה"ל יישם בכדי שלא לפגוע בערבים "בלתי מעורבים" גרמה לפגיעה בחיילים, כך פורסם בעיתון 'הארץ'.

"אין לי שום נקיפות מצפון". אמר המח"ט. "אם כבר, אני חושב שהיינו הומניים מדי. היו מקרים שבהם הזהירות היתרה שנקטנו הובילה לפגיעה בחיילים".

המח"ט אף מתח ביקורת על התנהלות מצ"ח ואמר כי כתוצאה מחקירות החיילים יחששו החיילים לבצע ירי ויחכו עד לקבלת כלל האישורים ודבר זה עלול לפגוע בפעולה המבצעית ולסכן חיילים.

"חשפנו מנהרה במרחק של 200 מטרים מבית" סיפר על אחת מהתקריות שהביאו לפגיעה בחייליו. "היו שם וילות גדולות עם שלוש קומות והמג"ד החליט, בהתייעצות אתי, שלא להוריד את הבית אלא לנקוט יותר אמצעי זהירות, ובהם הקמת סוללת עפר גבוהה יותר כדי להגן על הכוחות. מאוחר יותר הגיע לבית צלף פלסטיני, ירה ופצע קשה את אחד הקצינים. רק אז הרסנו את הבית".

"זיהינו ירי של חמש פצצות מרגמה עלינו ששוגרו ממרחק של 20 מטרים מבית ספר. לא הגבנו בירי על בית הספר" תיאר במקרה אחר. "היו לנו 'איתורים' של בתי ספר ומקלטי פליטים ולא נגענו בהם. בפעם היחידה שפגענו במקלט, ירינו פגזים לעבר מקור ירי אבל אחד הפגזים סטה למרחק של יותר מ-200 מטרים, פגע בבית ספר של אונר"א והרג אזרחים בטעות".

הדברים מצטרפים לאמירותיהם של חיילים רבים שחשפו את הסיפורים שגרמו לפגיעה הם במבצע 'צוק איתן' ובמקרים אחרים בשנים עברו. כנגד הקולות שתוקפים את צה"ל על ההתנהלות במבצע 'צוק איתן' הקימו חיילים דף פייסבוק בשם "האמת שלי" המפרסם את סיפוריהם של חיילים רבים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד