בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטר תלש פאה ממפגין ויפצה אותו

המשטרה הסכימה להסדר עם עו"ד והמפגין יפוצה ב-20 אלף שקלים

  • יח"צ
  • ז' תמוז תשע"ה - 10:20 24/06/2015
גודל: א א א

המשטרה וקצין ממחוז ירושלים יפצו ב-20,000 ש"ח צעיר חרדי שפאתו נתלשה על ידי הקצין כאשר היה עצור ואזוק בתחנת המשטרה.

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי לאחר מעצרו של התובע (כאשר מעצר זה לא עמד במוקד כתב התביעה) ולאחר שהתובע הובל לתחנת המשטרה שם כיהן הקצין, החל הקצין לפתע ללא כל סיבה למשוך בפאת ראשו של התובע בחוזקה ותלש חצי פאה, כאשר הוא עושה זאתבאלימות רבה, ופוגע קשות בתובע.

עוד נטען כי לאחר מכן הקצין המשיך במעשי הברוטליות שלו, כאשר הוא הצמיד את התובע לקיר והיכה באמצעות מרפקיו בצלעות של התובע, וזאת כאמור כאשר התובע כבר עצור, אזוק וכבול לשוטר אחר וחסר אונים. לא זו אלא אף זו שלאחר מעשה התקיפה עוד העז הקצין לטעון כי התובע תקף אותו, זאת מתוך מטרה לנקוט בטקטיקה של ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה.

כנגד השוטר הוגש כתב אישום על ידי המחלקה לחקירות שוטרים והתובע הגיש תביעה אזרחית כנגד הקצין בבית משפט השלום בירושלים. התובע דרש פיצוי בסך 50,000 ₪ וטען באמצעות עורך הדין בן גביר כי הנתבעים עוולו בעוולות נזיקיות, פעלו שלא בתום לב, לא עמדו בתנאיםהמנויים בחוק, תקפו תקיפת שווא, התרשלו, הפרו חובות חקוקות ולא נהגו כמצופה מאנשי משטרה האמונים על שמירת החוק ואמורים אף לשמש דוגמא ומופת לאזרחי המדינה. בנסיבות המקרה, הסכימו במשטרה לפצות את הצעיר, ובפשרה בין עורך דינו של הצעירבן גביר לבין עו"ד יעל רוד סליטן מפרקליטות מחוז ירושלים ועו"ד יהודה שושן שייצג את הקצין נקבע כי המשטרה תפצה את הצעיר בסכום של 20,000 שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי: "אנחנו סבורים שיש בסכום שנפסק משום העברת מסר לכל קצין משטרה ושוטר במדינת ישראל שלא יעזו לפגוע בזכויות אדם של חרדים ודתיים רק בגלל השקפתם ואמונתם. אם זה היה קורה בכל מדינה אחרת היינו צועקים, ובצדק," אנטישמיות". גרירת עצור מהפאות ותלישת הפאה היא אקט פסול מבזה ומשפיל וטוב עשו הקצין והמשטרה שהסכימו לשלם את סכום וכתבו מכתב התנצלות לתובע".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד