בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיווח: ישראל נכנעה לשביתת רעב של מחבל

על פי הדיווח ברשתות ערביות, המחבל הכלוא בישראל ישוחרר בעוד כשבועיים ולא יעצר יותר בצו מנהלי. גם בעבר הכניע המחבל את הרשויות באמצעות שביתת רעב, ושוחרר מהכלא

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב תמוז תשע"ה - 09:57 29/06/2015
גודל: א א א

"תאכל, תגדל, תרצח חייל" – ישראל נכנעה לשביתת הרעב של מחבל ערבי.כך דווח הבוקר (שני) ב'פלסטין היום'.

על פי הדיווח, שב"ס והתביעה הצבאית הגיעו להסכם עם עורך הדין אוסמה א-סעדי המייצג את המחבל חאדר עדנאן, השוהה במעצר מנהלי ושובת רעב מזה 55 ימים במטרה "לכפות את ישראל לשחררו", כפי שאמרו במשפחתו.

פרטי ההסכם, כפי שעולים מהדווחים, כוללים שחרורו של עדנאן מהכלא בעוד כשבועיים, בכ"ה תמוז, עוד לפני תום חודש הרמאדן המוסלמי. מצדו התחייב עדנאן להפסיק את שביתת הרעב. במשפחה עדנאן אומרים כי פרטי ההסכם כוללים גם התחייבות ישראלית שלא לעצור אותו שוב במעצר מנהלי.

בשב"כ מייחסים לעדנאן (36), מהכפר עראבה, חברות ופעילות בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, והוא נעצר תשעה פעמים במעצר מנהלי, צו החתום בידי שר הביטחון ומופעל כנגד מחבל המוחזק כ"פצצה מתקתקת". לפני כשלוש שנים, כשהיה עצור במעצר מנהלי, פתח בשביתת רעב במשך 66 ימים. גם אז נכנעו בתביעה הצבאית לדרישתו והוא שוחרר. סך הכל ישב עדנאן במאסר במשך שש שנים.

כאמור, לפני כ-55 ימים החל עדנאן בשביתת הרעב ולפני כשלושה שבועות הועבר למרכז הרפואי אסף הרופא לצורך אשפוז. בשבוע שעבר, לאחר מחאה שהקימו בצלב האדום ובעמותת 'רופאים לזכויות אדם', הוסר האזיק שקשר את ידו למיטה. אתמול הוסר גם האזיק שכבל את רגלו.

כעת, לאחר שנחתמו פרטי ההסכם, החל עדנאן לקבל עירוי וביממה הקרובה הוא יעבור מספר בדיקות ואף תתואם עבורו תכנית מיוחדת לתזונה, זאת בעקבות מצבו הקשה.

| משפחת המחבל: "מדובר בניצחון גדול"

שלשום התריעה שר האסירים ה"פלסטינים", עיסא קראקע, כי עדנאן עלול מות בכל רגע ואף האשים את הרשויות בהתמהמהות בניהול המשא ומתן לסיום שביתת הרעב. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'מען', יו"ר הרשות, אבו מאזן, התערב באופן אישי במשא ומתן לשחרורו של המחבל. כמו כן, מספר חברי כנסת המרשימה הערבית המשותפת הגיעו לבקרו, בניהם חנין זועבי ועאידה תומא-סולימאן. ח"כ ג'מאל זחאלקה בירך את עדנאן על שחרורו והוסיף "יחי המאבק, ויחי הרצון לחופש".

"מדובר בניצחון גדול. כל הדרישות שלנו נענו", אמרה רנדה עדנאן, בת זוגו של המחבל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד