בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל: "בצה"ל לא רוצים לנצח את ההתפרעויות"

חייל המשרת באזור בנימין מסביר כי בצה"ל בוחרים בו ובחבריו להיות חומה שחוטפת אבנים למרות שהפתרון למיגור ההתפרעויות נמצא בידיהם של המפקדים בכירים

  • אברהם שפירא
  • י"ח תמוז תשע"ה - 22:04 05/07/2015
גודל: א א א
אם זה מסכן חיילים משתמשים רק ברימוני הלם וגז (סוכנות תצפית)
אם זה מסכן חיילים משתמשים רק ברימוני הלם וגז (סוכנות תצפית)

חייל צה"ל המשרת באזור בנימין, חושף בשיחה עםהקול היהודי את הפעילות של החיילים בהתפרעויות של ערבים שמתרחשות מידי שבוע, בכפוף לפקודות הנהוגות כיום בצה"ל.

"בכל יום שישי יש התפרעויות. בדרך כלל בגזרה שלנו, אנו יורים בברכיים מתי שזה מגיע למקום שמסכן את היישוב או את האזרחים שנוסעים בכביש ואז כל האירוע נגמר, הם חוזרים לכפר", מספר חייל שביקש להישאר בעילום שם. "בכפר עצמו, ההתפרעויות לא מסכנות את האזרחים לכן לא יורים בברכיים אלא רק משתמשים ברימוני הלם, הודפים את הערבים לכפר".

"בצה"ל חושבים שהפגיעה בנו היא לגיטימית", מסביר החייל את מה שעומד לטעמו מאחורי הפקודות האלו. "כשיש סכנה לאזרחים אז מתירים לירות והכל נגמר, כשאנחנו המטרה אז הפקודות הם להשתמש רק באמצעים לפיזור הפגנות, מה שלא גורם להתרפעויות להגמר מהר".

"צה"ל לא רוצה לסיים את ההתפרעויות" (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

| "בצה"ל חושבים שאם יש הפס"ד זה טוב"

החייל סוקר את המשמעות של השימוש ברימני הלם ובגומי. "הלם זה כמו נפצים, זה לא משמעותי. גומי זה קצת מכאיב, אז הערבים שומרים קצת יותר מרחק. לפעמים הם זורקים בקבוקי תבערה וגם מטענים. אם זה בקבוקי תבערה אז עקרונית אפשר גם להרוג אותו כל עוד זה לא יצא מהיד שלו, אבל אם הערבי כבר זרק, פשוט אין מה לעשות".

"כשמורידים ברך במקרה שההתפרעות מסכנת תושבים האירוע נגמר מהר. אבל כשזה מסכן רק חיילים אז המפקדים אומרים 'לתת להם לשחרר את הלחץ' ובאמת נותנים להם כי אחרת זה יעשה יותר לחץ, לדעתם. אנחנו בעצם החומה שחוטפת את האבנים, למרות שאפשר לפתור את זה אחרת".

"צה"ל לא רוצה לסיים עם זה. בצה"ל חושבים שאם יש הפס"ד קבוע זה טוב, כדי לשחרר לחץ. במקום לעשות פעולה אחת שתגמור את הכל. הם לא מאמינים שהם יכולים לגמור את זה לתמיד. לא רוצים לנצח באמת את ההתפרעויות, הם אומרים את זה בפירוש - 'אנחנו לא רוצים למגר, אלא לתת להם לשחרר לחצים'".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד