בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למרות הפיגועים: נשלל נשקו של תושב השומרון

חבר כיתת כוננות ביישוב יצהר שנשקו נשלל אמש (ג') על ידי צה"ל - "יותר חשוב שנהיה משוחררים מהתלות בשלטון. אם נהיה משועבדים, אז גם נתפנה מתי שצה"ל יגיד לנו"

  • אברהם שפירא
  • י"ד תמוז תשע"ה - 21:19 01/07/2015
גודל: א א א
נשק. אילוסטרציה (ויקפדיה)
נשק. אילוסטרציה (ויקפדיה)

בצל הפיגועים האחרונים, האינתיפאדה המושתקת והביטחון המתדרדר, מצאו זמן במשרד לביטחון פנים של מדינת ישראל להודיע ליעקב מלכיאל, בעל משפחה המתגורר ביישוב יצהר בשומרון וחבר בכיתת הכוננות ביישוב, כי "נשקו צריך להילקח מידו ולחזור לנשקייה" זאת תחת הכותרת "הגמ"ר בשומרון – ביטחון ליישובי השומרון".

אתמול (שלישי) בשעות הערב, נאלץ מלכיאל להשיב את נשקו. היום הוא שוחח עם הקול היהודי על הנושא. "אני חושב שנשק הוא דבר חשוב בעיקר בגלל ההשתדלות לביטחון. במצב הנוכחי הנשק יכול להגיע רק מהצבא. אין לנו אפשרות כיום לייבא נשק מאיטליה כמו בזמן המחתרות ולכן, אם הצבא נותן לנו נשק, יש לנו, ואם הוא לא נותן אז אנחנו מופקרים כאן".

"נכון שיש צה"ל וכיתת כוננות, אבל בפועל מי שמגיע לאירועים בזמן אמת אלו האנשים שקרובים לאירוע". בשני אירועים ביטחוניים שהתרחשו בגבעה בה מתגורר מלכיאל, בהם חדר ערבי לגבעה ובהמשך התברר כלוקה בנפשו, היה מלכיאל הראשון שהגיע עם נשק. "אם זה היה מחבל אמיתי זה היה מאוד משמעותי".

הערבי שחדר לגבעה ונתפס בידי התושבים (הקול היהודי)

"החלטתי שלא להתחנן לצבא או למדינה שיחזירו לי את הנשק" מסביר מלכיאל. "קודם כל, אני לא יודע אם זה יעזור, וגם אם זה יעזור, בעוד חודשיים יכולים לקחת לי שוב את הנשק במקרה שלמישהו שם התחשק. נקודה נוספת שהיא העיקר, היא שאני חושב שהרבה יותר חשובה החרות שלנו והשחרור מהתלות בשלטון, יותר מנשק אחד יותר או אחד פחות. אם אנחנו משועבדים לשלטון אז גם כשהוא יגיד לנו להתפנות, כמו בגוש קטיף לפני עשור, אנחנו נלך".

|"שמח על השחרור מהתלות בשלטון"

"אם אנחנו כאן כי ה' אמר לנו להיות כאן, אז ה' גם ישמור עלינו כמו שהוא שומר על כל מי שאין לו נשק. ונראה לי הרבה יותר חשוב לפתח את השחרור מהשעבוד, ומהתלות הנפשית והמעשית בשלטון".

"אגיד את האמת, במציאות הנוכחית בעבורי זו הייתה איזו בושה שהיה לי נשק עד עכשיו. זאת אומרת שאני לא יהודי רציני. עכשיו התפטרתי מאות הקלון הזה ואני מרגיש חפשי ומשוחרר" אומר מלכיאל עם חיוך.

על המצב הביטחוני אומר מלכיאל כי לדעתו "המציאות מדברת בעד עצמה שהמדינה לא נותנת ביטחון. במקרה הטוב הם רוצים שיהיה כאן שקט ומה שיוצא זה התרפסות וכניעה. ידוע שמה שיותר נותן ביטחון זה הרתעה וזה דבר שהצבא בכלל לא עושה".

לסיכום אומר מלכיאל כי "צריך להיות בשמחה ולא להילחץ מהם. הם רוצים שנילחץ מהם. באמת מי שעושה כאן הכול זה ה' יתברך והוא המלך והוא מחליט, וכל העניין של להיות עם נשק זה בגלל שצריך לעשות השתדלות ואם ה' רוצה שלא נסחב את הנשק כי הוא שומר עלינו וזה בסדר, אז לנו זה סבבה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד