בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שריפה משתוללת בגליל: בתים פונו

21 צוותי כיבוי וחמישה מטוסים פועלים במקום במטרה להגן על בתי התושבים ביבנאל. לאחרונה התרחשו לא מעט הצתות מכוונות באזור. "רוב ההצתות על רקע לאומני"

  • ט"ו תמוז תשע"ה - 21:05 02/07/2015
גודל: א א א
השריפה ביבנאל, היום (כבאות והצלה ירושלים) (כבאות והצלה ירושלים)
השריפה ביבנאל, היום (כבאות והצלה ירושלים) (כבאות והצלה ירושלים)

לפחות 21 צוותי כיבוי וחמישה מטוסי כיבוי פועלים בשעה זו (חמישי) בשלוש גזרות שונות באזור יבנאל שבגליל התחתון ותושבים מהאזור פונו מבתיהם.

השריפה התחילה, ייתכן כתוצאה מהצתה מכוונת, מצפון מערב ליבנאל, סמוך לשרונה והתפשטה לעבר כביש 767 שבהמשך אף נסגר לתנועת כלי רכב בעקבות הדליקה.

חקלאי בגליל: "הצתות הן דרך להילחם בנו"

השריפה סמוך ליבנאל, היום (כבאות והצלה צפון)

מטוסי הכיבוי קיבלו אישור להטיל מעכבי בערה במרחק של כ-100 מטרים מהבתים וכבאים נערכו גם סמוך לבתי התושבים במטרה להגן עליהם במידה והאש תצליח לעבור את פס החומר מעכב הבעירה.

בשבועות האחרונים התרחשו לא מעט שריפות גדולות בשטחים המשמשים למרעה באזור, רובם החלו בהצתה מכוונת בידי ערבים שהתנכלו לחקלאי יהודה מרמור המתגורר באזור. כעת, יש לציין, השריפה משתוללת באזור אחר של הישוב יבנאל ורחוקה משדותיו של מרמור.

"רוב ההצתות מתרחשות על רקע לאומני", אמר לאחרונה מרמור לקול היהודי. "כדי שהאדמות האלו יעברו לידיים אחרות הם מציתים שריפות כדי למוטט אותנו נפשית וכלכלית". בשירותי הכיבוי בצפון אמרו כי במהלך החודש האחרון התרחשו עשרות הצתות מכוונות של שטחי מרעה בכל רחבי הגליל. במחוז הצפוני של המשטרה פתחו בחקירה לתפיסת החשודים.

השריפה סמוך ליבנאל, היום (כבאות והצלה צפון)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד