בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הותר לפרסום: יהודי בשבי חמאס ברצועה

אברהם מנגיסטה, יהודי מאשקלון הלוקה בנפשו, חצה לפני כעשרה חודשים את גדר רצועת עזה ומאז הוא מוחזק בשבי חמאס

  • כ"ב תמוז תשע"ה - 09:02 09/07/2015
גודל: א א א
אברהם מנגיסטה
אברהם מנגיסטה

צעיר יהודי כבן 28 מאשקלון מוחזק כבר כעשרה חודשים בשבי חמאס ברצועת עזה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

אברהם מנגיסטה, הלוקה בנפשו, חצה את גבול רצועת עזה בחודש אלול בשנה שעברה, נתפס על ידי ארגון הטרור חמאס והועבר למקום מסתור.

המידע על כך הועבר לאחר זמן קצר למשפחתו, שבעצת גורמי בטחון נמנעו גם הם מלפרסם על הפרשה בכלי תקשורת, בכפוף לצו איסור פרסום שנחתם בידי בית המשפט. בנוסף, על פי הדיווח, בשבי חמאס מוחזק גם ערבי "ישראלי" שחצה גם הוא את גדר הרצועה מרצונו. לא מדובר בפעם הראשונה שהוא עושה דברים דומים. צו איסור הפרסום אוסר לפרסם פרטים נוספים בעניינו.

"ישראל פנתה לגורמים בינלאומיים ואזוריים כדי לברר את מצבו ודרשה לשחררו לישראל לאלתר", כך נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. "ישראל תמשיך לעשות מאמצים על מנת להביא לסיומו של המקרה ולשובו של האזרח לישראל. במערכת הביטחון מטפלים גם באירוע נוסף שבו בן מיעוטים, אזרח ישראלי (שמו אסור בפרסום) נמצא בעזה. מדובר בצעיר שחצה בעבר את הגבול לעזה מספר פעמים נוספות".

גדר רצועת עזה. ארכיון (דובר צה"ל)

כחודשים לאחר תום מבצע צוק איתן זיהתה תצפית צה"לית את מנגיסטה כשהוא מטפס על גדר המערכת באזור צפון הרצועה, על יד חוף זיקים, כשהוא נושא על גבו תיק אישי. ככל הנראה מנגיסטה חצה את הגדר באזור שנפרץ על ידי טנקים של צה"ל במהלך צוק איתן. כוחות צה"ל גדולים הוקפצו למקום, הן מהחשש כי מדובר בחטיפה והן מהחשש כי מדובר בהסחת הדעת לצורך ביצוע פיגוע גדול יותר.

תוך שהוא נפצע קלות מגדר התיל, הצליח מנגיסטה לחצות את הגדר ואף פתח בריצה לתוך שטח הרצועה. מיד לאחר מכן, הוטל, בחתימת בית המשפט, צו איסור פרסום על הפרשה והחקירה הוטלה על מחוז דרום במשטרה ועל השב"כ.

כאמור, חמאס העביר את מנגיסטה למקום מסתור ברצועה, במחשבה כי זה יסייע להם כקלף מיקוח לצורך שחרור מחבלים הכלואים בישראל. השמועה על חטיפתו התפשטה ברצועה ואף קיבלה הד בכלי תקשורת ערביים, עם זאת, כאמור, בישראל נאסר על פרסום הפרשה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד