בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארגון בצלם משבש הליכי חקירה?

לאור פרשית חיסול המתפרע הערבי על ידי מח"ט בנימין לאחרונה, עולה זווית מדאיגה על התנהלותו של ארגון השמאל בזירות האירוע

  • אברהם שפירא
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 12:46 13/07/2015
גודל: א א א

על רקע חיסולו של מתפרע ערבי שיידה אבנים לעבר רכבו של מח"ט בנימין לפני כשבוע וחצי, מציג עדי בן חור, כותב במגזין 'מראה' בענייני מדינה חברה ותרבות, זווית מדאיגה על ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'.

בכתבה מזכיר בן חור כתב אישום שהתנהל כנגד יוסף אוחנה שהואשם בירי ופציעה של נער ערבי שיידה לעברו אבנים בכפר תקוע בגוש עציון. השנה, שמונה שנים לאחר מכן, זוכה אוחנה מאשמהלאחר שהתביעה התקשתה לא רק להוכיח כי "הקורבן" נורה מנשקו של אוחנה, אלא אפילו להוכיח כי הוא בכלל נורה. במקרה זה כמו רבים ודומים לו, ארגון חוננו על ידי עורך הדין דוד הלוי, ייצגו את הנאשם.

על פי הנטען, בזמן שאוחנה נסע מכיוון אפרת לכיוון נוקדים, מספר ערבים, ובהם ה"קורבן" הייטם אבו פארח, יידו על רכבו אבנים. לטענת המדינה, רדף אוחנה אחרי הנערים שברחו לתקוע הערבית, ובזמן שברחו ירה אוחנה לפארח כדור בראש שגרם לו נזק מוחי קבוע.

"אולם הסיפור האמיתי כאן אינו מה שנראה כמו רדיפה אחר אדם שניסה להגן על חייו כשספג מטח אבנים, אלא אופן ההתנהלות של ארגון "בצלם", שכפי הנראה, התערב בראיות בזירה באופן חמור. דברי העדים מיום האירוע ובחינה של פסק הדין חושפים את רמת ההתערבות הבוטה של הארגון בהליך חקירה" כותב בן חור.

"משהוזזו התרמילים ממקום הירי, ובהעדר עדות ברורה אשר להמצאותם, שוב אין לדבר על שרשרת המוצג כמתחייב בהליך הפלילי, וניתן אולי לומר כי החקירה בנקודה זו אף זוהמה" כתבה השופטת לאחר שהתברר כי התרמילים הוזזו על ידי חוקר בצלם. "עד שהגיעו התרמילים לבדיקה הם הוזזו ממקום הירי והועברו מיד ליד" נכתב.

עובדה נוספת היא הבעייתיות שבטענת התביעה בכך שהנער הפצוע נפגע כביכול בראשו ונגרם לו נזק מוחי קבוע. למרות הפגיעה ה"קשה" שממנה סבל, הספיק אבו פארח לנסות לרצוח חייל בפיגוע דקירה,לרצות שנה ושלושה חודשים בכלא, ולהשתחרר בעסקת שליט – כל זאת טרם עדותו במשפט אודות פגיעתו הקשה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד