בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בצה"ל עדכנו: נהלי הפתיחה באש נגד יהודים

נהלי הפתיחה באש הושוו לאחרונה בין מפגינים יהודים ומתפרעים ערבים באזור יהודה ושומרון

  • אברהם שפירא
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 11:04 13/07/2015
גודל: א א א
הוראות הירי נגד יהודים. ארכיון
הוראות הירי נגד יהודים. ארכיון

הוראות הפתיחה באש המעודכנות של צה"ל ביהודה ושומרון, מגדירות את היחס למתפרעים ערבים ולמפגינים יהודים כשווה. מדובר בשינוי שחל בשנה האחרונה עם כניסתה של פקודה חדשה, לפיה גם במקרה בו מתפרע ערבי מסכן יהודים וגם במקרה בו יהודי יסכן ערבים, נהלי הפתיחה באש יהיו זהים.

יואב ירום, מי שכיהן כמח"ט שומרון עד לפני מספר חודשים, הוביל עבודת מטה שבסיומה עודכנו הוראות הפתיחה באש, כאמור. ירום התחכך בהיותו מח"ט שומרון רבות עם המתיישבים ולא פעם התבצעו כנגדו מחאות אל מול התנהלותו הפוגענית במתיישבים, ביניהם, ניקוב צמיגי רכבו לאחר פינוי שהתרחש ביצהר בשנה שעברה.

הפקודה תחת הכותרת "התמודדות עם הפרת סדר של ישראלים ועבריינות אידיאולוגית על-ידי ישראלים", מועברת לכל הלוחמים שעוברים תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון. לטענת הגורמים הצבאיים, הפקודה מועברת להם באופן אישי על ידי מפקד החטיבה המרחבית. מפקד האוגדה, תת-אלוף תמיר ידעי, הדגיש בפני מפקדי הגזרות את יישום הפקודה, שסוקרת את תפקידי הצבא באוגדת יו"ש, הגנה על האוכלוסייה הערבית, ויכוחי הקרקעות, מחאות קבועות, משילות במקומות הקדושים, תאונות דרכים של ערבים, השחתות מטעים, מוקדי חיכוך קבועים, גרפיטי ועוד.

"בכל מקרה של תקיפת "פלסטינים" על-ידי יהודים התגובה צריכה להיות מיידית וישנם ארבעה קווים אדומים: 1. פגיעה ברכוש או בגוף של "פלסטיני". 2. זריקות אבנים על כוחות הביטחון. 3. אלימות מילולית כלפי חייל, שוטר או לוחם מג"ב. 4. פגיעה ברכוש צה"ל" אמרו גורמים בצה"ל ל-ynet.

בצה"ל אומרים כי בשנה אחרונה אף נשפטו חיילים ש"עמדו מנגד" ולא מנעו פעילות של יהודים כנגד ערבים.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד