בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ללא פחד: בדואים בשטחי האש

עוד לפני תחילת האימון הם כבר היו שם. מחכים לשעת כושר בשביל לגנוב ציוד במהלך אימון שריון בשטחי אש של צה"ל • צפו

  • אברהם שפירא
  • כ"ז תמוז תשע"ה - 14:00 14/07/2015
גודל: א א א
טרקטורון (ויקיפדיה)
טרקטורון (ויקיפדיה)
< cite="https://www.facebook.com/regavim/videos/886765484729414/">

המערב הפרוע בצאלים - טנקים VS טרקטורונים^^כשלוחמי גדוד שיריון במילואים התעוררו מוקדם בבוקר להמשך האימון בשטח אש בצאלים, הם כבר היו שם.רכובים על הטרקטורונים החדישים ביותר, לא מתביישים להגיע מטרים ספורים מהטנקים בידיעה שלא יעשו להם כלום ומחכים לרגע אחד של חוסר תשומת לב כדי לברוח עם השלל.^^תיעוד עדכני של עוד בוקר כזה, בשטח שבו אף אחד לא מוכן לקחת אחריות.שטח שבו שעות אימונים יקרות יורדות לטמיון בגלל טרקטורונים שמשוטטים באין מפריע בין המטרות.שטח שגם בו - מדינת ישראל החליטה להשאיר את החוק בחוץ ולהרים ידיים.חייבים לעשות לזה סוף.צילום: נריה גרנביץ'^^רגבים,שומרים על אדמות המדינה

‎Posted by ‎תנועת רגבים‎ on‎ יום שני 13 יולי 2015
כבר לא כל כך מפתיע: חיילי גדוד שריון בצה"ל התעוררו אתמול (שני) בבוקר ליום אימונים נוסף בשטחי האש בבסיס צאלים בדרום הארץ. בדואים מהאזור, נוהגים בטרקטורונים, חיכו להםבמקום במטרה לגנוב כלי נשק ותחמושת, כהרגלם.

"רכובים על הטרקטורונים החדישים ביותר, לא מתביישים להגיע מטרים ספורים מהטנקים בידיעה שלא יעשו להם כלום ומחכים לרגע אחד של חוסר תשומת לב כדי לברוח עם השלל", נכתב בפרסום הידיעה בדף פייסבוק של תנועת 'רגבים'.

"זהו שטח שבו שעות אימונים יקרות יורדות לטמיון בגלל טרקטורונים שמשוטטים באין מפריע בין המטרות.שטח שגם בו - מדינת ישראל החליטה להשאיר את החוק בחוץ ולהרים ידיים".

לפני כשנתיים נאלצו בצה"ל לפצות בדואי שחדר לשטח אש דומה בדרום הארץ לאחר שנפצע מנפל של פגז טנק. במקרים נוספים הגיעו בדואים באמצע מטווחי ירי בבסיס צאלים וגנבו ציוד. לחיילים, על פי פקודות צה"ל, לא אושר לעשות דבר. במקרה אחר, הגיעו בדואים באמצעות ג'יפ מסווה לשטח אימונים.

בצה"ל פתחו בפרויקט מיגון בעקבות התופעה. דחפורים של צה"ל הקימו בשנים האחרונות 'מגננים' – אזור המתוחם על ידי ערמות עפר, אשר שם נדרשים הכוחות להעביר את הלילה, בתקווה שהגנבות יפחתו. בצה"ל עסקו גם בפיתוח מטרות שאינן עשויות ממתכת, בתקוה שאותן – לא יגנבו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד