בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בדואים גונבים ציוד - צה"ל מתמגן"

"לאורך כל האימון, ליוו אותנו בשטחי האימונים קבוצת בדואים, רכובים על טרקטורונים כשהם 'מיישרים קו' עם הטנקים, ו'מנקים' כל פריט שנשאר בשטח"

  • ז' טבת תשע"ב - 17:43 02/01/2012
גודל: א א א
טנק (דובר צה"ל)  (דובר צה"ל)
טנק (דובר צה"ל) (דובר צה"ל)

סגן אלוף (מיל') אריאל בן ברוך חזר אתמול מעוד אימון מפרך בבסיס צאלים שבנגב. בתור מג"ד מילואים של גדוד שריון, אימון שכזה דורש השקעה לא מעטה. אולם מה שמטריד אותו ביום שאחרי, הוא לא ימי העבודה שהפסיד, וגם לא הניתוק הארוך מהמשפחה, התופעה אליה נחשף גם הפעם, מוציאה אותו משלוותו.

"הסיור הבדואי"

"לאורך כל האימון, ליוו אותנו בשטחי האימונים קבוצת בדואים, רכובים על טרקטורונים רכבים וג'יפים, חלקם, צבועים בצבעי הסוואה, כך שממבט ראשון הם נראים כחלק אוטנטי מהכוח", הוא מספר. "הבדואים פשוט 'מיישרים קו' עם הטנקים, ו'מנקים' כל פריט שנשאר בשטח. החל משרידי הפגזים, וכלה בציוד שנותר בשטח. אני לא יודע אם על כלי נשק הם כבר שמו יד", הוא אומר, "אך אמצעים שונים נגנבו בוודאות".

לסא"ל בן ברוך, התופעה לא ממש חדשה, אבל בכל פעם מחדש הוא נדהם מרמת התעוזה הגוברת. "עוד לפני שנתיים, הבחנו במהלך האימונים כי מטרות רבות נעלמו מהשטח" הוא מספר.

המטרות המדוברות, אינן לוחות קרטון,אלא טנקים ומטוסים ישנים, המשמשים כמטרות עבור אימוני השריון וחיל האויר.

"באימון שערכנו לפני מספר חודשים, כבר לא נותרה שום מטרה בשטח, הבדואים גנבו הכל. נאלצנו להקים מטרות מחביות", הוא אומר בתסכול. "המטרות היו 'חד פעמיות'. לאחר פגיעה אחת, לא נותר מהן כלום. אין ספק כי מבחינת התותחנות, האימון במצב שכזה לוקה בחסר, אולם מבחינת צה"ל זו ממש שערורייה".

מגננים ופיתוחים נוספים

המציאות, אינה נעלמת גם מעיניהם של מפקדי הבסיס. בכל תדרוך לפני יציאה לאימון, מוזהרים החיילים לשמור היטב על הציוד, ולהיזהר מגניבות. אולם נראה כי במקום לעקור מהשורש את בעיית הגנבות משטחי האש, אליהם אסורה הכניסה על פי חוק, מתייחסים לכך בצה"ל כגזרה משמיים, שלא נותר אלא למצוא דרכים יצירתיות בכדי לעקוף אותה.

לאחר מספר מקרים של גנבות ציוד במהלך חניות הלילה בשטחי האימונים, גנבות שכללו עגלות 'עוקב' שפשוט חוברו לכלי רכב ונעלמו, מצאו בצה"ל "פיתרון" לבעיה.

דחפורים של צה"ל הקימו בשנים האחרונות 'מגננים' – אזור המתוחם על ידי ערמות עפר, אשר שם נדרשים הכוחות להעביר את הלילה, בתקווה שהגנבות יפחתו.

בצה"ל עסוקים גם בפיתוח מטרות שאינן עשויות ממתכת, בתקוה שאותן – לא יגנבו. ניסויים שנערכו לאחרונה במטרות עשויות בטון נכשלו, לאחר שהפגזים שנורו עליהן נפצו אותן לרסיסים.

סא"ל בן ברוך פנה למפקדי הבסיס שישימו סוף לתופעה. "התשובות נעו בין משיכת כתפיים, לבין השלכת האחריות על המשטרה", הוא אומר.

"בסופו של דבר, המצב יוצר תסכול רב בקרב החיילים והמפקדים, ומקשה על האימונים", הוא מתאר. "אני אישית, מתוסכל בתור יהודי. מחנה האימונים הגדול ביותר של צבא ההגנה לישראל, מתעסק בלהתמגן מפני קבוצות בדואים הפוגעות בו ללא הפסקה".

עד עתה טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל. והיא תתפרסם מיד לכשתתקבל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד