בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חקירות מצ"ח גורמות ללוחמים לפחד להילחם"

לוחם לשעבר בחטיבה 7 של שריון, בגדוד של סא"ל ישורון, מחזק את ידיו ומותח ביקורת על הפרקליטות. "כשנלחמנו במלחמת יום כיפור, לא היה לנו פחד מחקירות"

  • אברהם שפירא
  • כ"ט תמוז תשע"ה - 21:04 16/07/2015
גודל: א א א
טנק בצוק איתן (דובר צהל)
טנק בצוק איתן (דובר צהל)

התמיכה בסא"ל נריה ישורון הולכת וגוברת. שלום נגר, תושב הדרום שלחם לפני עשרות שנים בגדוד 82 בחטיבה 7 בחיל השריון בצה"ל בו משרת כעת סא"ל ישורון, מגלה את דעתו על המג"ד שנמצא כעת תחת חקירות מצ"ח.

את התחלת השיחה בוחר נגר להקדיש לשבח סא"ל ישורון. "אני חושב שהוא קצין אמיץ, אדם שאוהב את המדינה ואת החיים שלו ועושה את העבודה שלו הכי טוב שיכול להיות. ההתנהגות שלו היא התנהגות של לוחם בקרב. הוא יודע להעריך חיי אדם, ויודע להעריך את חיי החייל שלו שנהרג. נריה הוא אדם שיודע לפעול בקודים של מלחמה וזה לא משחק ילדים. אני מקווה שיהיה לנו עוד הרבה קצינים כמוהו".

לדבריו, "הצבא צריך לתת לו את כל הכבוד ולהציג אותו כדוגמא לאחרים בשביל שהדור הצעיר שמסתכל ורואה, יבין שככה צריך להיראות הצבא שלנו. בסופו של דבר התפקיד של החיילים והקצינים האלו הוא לשמור על העם שלהם ולא לשמוע מה שאומרים עלינו כל מיני עוכרי ישראל שלצערנו קיימים גם בעולם וגם בארץ. במקום להזמין אותו לחקירות, שזה בושה וחרפה, צריך לתת לו צל"ש ולא להעמיד אותו לחקירות".

| "העמדת נריה לדין – פגיעה בפעילות הצבאית"

"אני חושב שהפרקליטות פועלת תחת לחץ תקשורת שגרמה לה לעשות צעדים לא הגיוניים בכלל. היות ואני איש תקשורת הרבה שנים אני מכיר את הנושא ויודע כמה הצבא מושפע מהתקשורת שלא תמיד יודעת להסתכל על האינטרס של המדינה ומעדיפה להצטייר כיפת נפש. אני חושב שגם בפרקליטות ישנם אנשים טובים שלולא הלחץ מהתקשורת לא היו מתעסקים עם זה" אומר נגר.

טנקים במהלך המבצע (ויקיפדיה)

"אין לי ספק שחיילים יחששו יותר בקרב, לצערי הרב. כמי שעבר כמה מלחמות במדינת ישראל בהם מלחמת יום הכיפורים, אז הייתי ברמת הגולן, וגם במשך השנים בפעולות רבות שעשינו, תמיד היה לנו את הביטחון ואת הגב. לא הרגשנו שום סכנה שמישהו יעמיד אותנו לדין על כך שאנו מגנים על החיים שלנו ועל כך שאנו נלחמים על הקיום שלנו. אם יעמידו את נריה לדין, לפי הערכה שלי הדבר יגרום לקצינים לחשוש ולפעול פחות טוב. אפילו חיילים ברמות היותר נמוכות יחששו כשהם ירצו ללחוץ על ההדק".

"במלחמות שלנו אף אחד לא עושה את זה מטעמי לוקסוס" מבהיר נגר. "אנו בדרך כלל מותקפים ונלחמים על חיינו. החקירות יפגעו במוטיבציה של אנשים להתגייס ולהתקדם לדרגות קצונה. אף אחד לא רוצה להגיע למצב שכשהוא יגיע לדרגת קצונה הוא יצטרך ללכת עם עורך דין צמוד שיגיד לו מה לעשות בשטח. זה פוגע ביכולת המבצעית וביכולת של הצבא לשמור על המדינה. כולם צריכים לזכור שצה"ל הוא צבא ההגנה לישראל וברגע שצבא ההגנה לישראל לא יכול להגן על המדינה שלו אז אנו בבעיה קשה. אני מקווה שהפרקליטות תתעשת מהר ותרד מהסיפור הזה ואם לא זה יהיה ממש מצער".

יחשוש בקרב הבא? חייל צה"ל (דובר צה"ל)

|"להתגייס אך לא לחשוש"

לסיום, בד בבד עם הביקורת הקשה כנגד הפרקליטות הצבאית, קורא נגר לצעירים להתגייס. "אני גדלתי במדינה הזאת ואני זוכר שאבא שלי היה אומר שהוא מקווה שכשאני יגדל לא נצטרך צבא. מתברר שהמציאות טופחת לנו בפנים. הצעירים צריכים להיות חדורי מוטיבציה. לשרת את המדינה והצבא ללא שום חשש כי בסופו של דבר המציאות הזאת מחייבת אותנו להיות עם צבא חזק, חדור מוטיבציה. אסור להם לחשוש כי בסופו של דבר התושבים, הצבא והעם הזה יתעשת ויבין שבלי צבא חזק אין לנו זכות קיום כאן".

"אני גאה בתקופה שהייתי בחטיבה 7 ונריה ישורון צריך להיות גאה במה שהוא עושה ולא לחשוש. אני רוצה למסור לו שירגיש הכי טוב והכי צודק שבעולם כי הוא קצין מעולה ואני מקווה שהם ירדו מהפרשייה הזו ושיהיה לעם ישראל הכי טוב".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד