בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחר: עצרת ומחאה על חילול המצבות

קהילת אפגניסטן החליטה להתחיל לפעול כנגד חילול המצבות בהר הזיתים. למקום צפויים להגיע רבנים ובקהילה קוראים לכלל הציבור להשתתף

  • אברהם שפירא
  • כ"ח תמוז תשע"ה - 20:44 15/07/2015
גודל: א א א
קברי הוריה של אהרונסון מושחתים
קברי הוריה של אהרונסון מושחתים

יהודי קהילת אפגניסטן יערכו מחר (חמישי) עצרת זעקה ומחאה בחלקת הקבורה של יהודי אפגניסטן בהר הזיתים בירושלים, זאת לאור מקרי התקיפה הרבים המתרחשים בחלקה, בהם ניתוץ המצבות, שרפתם והשחתת רכוש על יד ערבים.

לקראת האירוע שוחחנו עם מלכה אהרונסון, בת הקהילה האפגנית שמצבותיהם של הוריה הושחתו ונשרפולפני כחודש וחצי. "בעצרת צפויים להיות רבנים ותתקיים תפילה ובקשת סליחה מהנפטרים על מה שעשו להם. בינתיים שום דבר לא זז. כל הזמן אומרים לנו שבודקים וכל מיני סיפורים ובינתיים שום דבר לא נעשה בעניין. יש לציין שזוהי חלקה שנקנתה בכסף מלא על ידי אבא שלי ועוד שני אנשים מהקהילה האפגנית. זה לא שטח 'כבוש' או משהו כזה".

העצרת תחל בשעה חמש בצהריים ומאובטחת על ידי המשטרה, ולמקום אף יצאו הסעות מירושלים ומתל אביב.

"העיקר זה התפילה והעלאת המודעות לאנשים על הנושא כי הציבור לא יודע. כשאירע מקרה דומה באירופה כולם ידעו על זה ועכשיו יש השתקה. אנו קוראים לציבור להגיע לעצרת כי ככל שיגיעו יותר אנשים זה יעביר שדר שהנושא הוא לא עניין פרטי של כמה אנשים שהוריהם קבורים במקום. זה חשוב שהדבר יגיע לתקשורת ולכולם כי זה זעזוע עולמי. כשיהודים עושים לערבים כולם מזדעזעים ובתקשורת מראים את זה עוד פעם ועוד פעם, אבל כשערבים פוגעים בנו יש איזה שהוא שקט וזה ממש מרגיז".

מצבות שנותצו על ידי ערבים בחלקת אפגניסטן

לפני כשבועיים עת גילתה את המצבות שהושחתו, אמרה אהרונסון כי "אם בונים גדר יותר גבוהה זה לא עוזר, צריך לפרוץ את הגדר, לראות מי עושה את זה ולתפוס אותו. הבעיה שזורקים עלינו אבנים, אנחנו לא מחזירים ורק בורחים. לא הגיוני שבמדינה שלנו אנחנו לא יכולים לעלות לקבר של ההורים ולאף אחד לא אכפת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד