בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחאה מתגברת: עשרות הפגינו בבנימין

במחאה על הכוונה להרוס את בתי דריינוף בבית אל, הפגינו היום (ד') תושבים וחסמו את כביש 60 לערבים. שני מפגינים נעצרו במקום. "לא הגיוני שתהיה הקפאה ביו"ש"

  • כ"ח תמוז תשע"ה - 20:08 15/07/2015
גודל: א א א
ההפגנה בגבעת אסף, הערב (אריה מיניקוב)
ההפגנה בגבעת אסף, הערב (אריה מיניקוב)

כ-100 מפגינים, נוער ומבוגרים, השתתפו הערב (רביעי) בהפגנה בצומת הישוב גבעת אסף בבנימין, במחאה על הכוונה להרוס את בתי דריינוף בישוב בית אל תוך שבועיים.

המפגינים הבעירו צמיגים על הכביש וחסמו אותו לתנועת כלי רכב של ערבים. "הכביש נחסם בערך שעה", סיפר לקול היהודי יהושע, אחד המפגינים במקום. "בהתחלה נתנו ליהודים לעבור, אבל כשהמשטרה הגיע הם סגרו את הכביש לגמרי, היו פקקים מאוד ארוכים". על פי הדיווחים, במקום הובערו צמיגים ופח אשפה ובהמשך הוקפצו למקום כוחות משטרה ויס"מ.

שני מפגינים נעצרו (אריה מינקוב)

"לא ראינו כמה רכבים עמדו בפקק, אבל היו המון. ראינו רכבים עד קו האופק", סיפר יהושע. הפגנו בגלל הכוונה להרוס את הבתים בישוב, בתוספת העבודה שראש הממשלה מתכחש להתחייבויות שלו לפני הבחירות".

במהלך ההפגנה נעצרו שני פעילים, בגיר וקטין, בחשד לעבירה של התקהלות בלתי חוקית. ממשטרת מחוז ש"י נמסר, כי "משטרת מחוז ש"י לא תאפשר מחאה שלא בדרכים מקובלות ובאופן בלתי חוקי, וכן תפעל ביד קשה ואפס סובלנות כלפי פורעי חוק. יש דרך מקובלת במדינה דמוקרטית להביעה מחאה וזו לא הדרך". עורך דין מארגון חוננו מברר את סיבת מעצרם.

בשעות הצהריים חסמו צעירים ששהו בבתים המיועדים להריסה מספר כלי רכב צבאיים שהגיעו לערוך לסייר מקדים לקראת ההרס המתוכנן בשבועיים הקרובים. בימים האחרונים נמצאים במתחם עשרות צעירים,חלקם שוהים בתוך המבנים וחלקם מבצעים חסימות על הכביש המוביללבתים.

הרכבים בפקק בעקבות החסימה (אריה מינקוב)

שוטרי יס"מ באירוע (אריה מינקוב)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד