בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למה לא הרסו את בית המחבל?

שבועיים חלפו מאז מעצרו של רוצח דני גונן הי"ד ובארגון אלמגור מאשימים את היועץ המשפטי לממשלה בכך שבית המחבל טרם נהרס. "היועמ"ש של ממשלת ישראל מתגלה כמגינם ומושיעם של טרוריסטים ומחבלים מהסוג הגרוע ביותר"

  • כ"ט תמוז תשע"ה - 10:46 16/07/2015
גודל: א א א

לפני כשבועיים נעצרמחמד אבו שאהין, ערבי כבן 30 מהכפר קלנדיה שבבנימין, החשוד בביצוע ברצח דני גונן הי"ד לפני כחודש בעין בובין במערב בנימין. בארגון אלמגור לנפגעי הטרור מותחים ביקורת ומאשמים את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין בכך שביתו טרם נהרס.

"היועמ"ש של ממשלת ישראל מתגלה כמגינם ומושיעם של טרוריסטים ומחבלים מהסוג הגרוע ביותר", נמסר מאלמגור. "מזה למעלה משבועיים שהיועמ"ש יהודה ויינשטיין מעכב את ביצוע הריסת בית המחבלים שרצחו את דני גונן ז"ל, למרות שכוחות הביטחון תפסו את המחבלים כבר לפני למעלה משבועיים".

מאיר אינדור מנכ"ל אלמגור ארגון נפגעי הטרור, מאשים את היועמ"ש ב"יישום השקפותיו הפרטיות בסוגיית הריסת הבתים למחבלים מול הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל להחזרת ההרתעה ולהשיב את מאזני הצדק אל מקומם", כדבריו.

באלמגור אומרים שמקרה זה מצטרף לשורת מקרי רצח נוספים שבהם "היועמ"ש מגביל את היכולת של כוחות הביטחון להילחם במחבלים על ידי הריסת בתים של המחבלים הרוצחים".

"נושא הריסת הבתים מצטרף לשורה של צעדים נוספים שבהם מגביל היועמ"ש את יכולתם של השרים למשול ולבצע צעדים אופרטיביים מתבקשים למלחמה בטרור ובלגיטימציה של ישראל מול אלה המבקשים לערער את עצם קיומה. היינו עדים לכך בפרשת תיאטרון אל מידאן ופעולותיה של השרה מירי רגב וכן בנושא הריסת יישובים ושחרור מחבלים דוגמת חאדר עדנאן מהכלא".

"תיטיב לעשות הממשלה אם תחליף את היועמ"ש למי שיכול לתת פרשנות חוקית המתאימה למדיניות שמנסה הממשלה לבצע ולא למי שמנסה בכל כוחו לעצור ולהגביל את כוחה ויכולתה", חתמו באלמגור.

אבו שאהין נכלא בעבר למשך כשנה וחצי לאחר שהורשע בתכנון פיגועי ירי ודקירה, ושוחרר בכסלו התשס"ט. בשנה האחרונה הספיק אבו שאהין לבצע שישה פיגועי ירי שונים, ביניהם פיגוע בו נפצע חייל צה"ל בא-ראם שבאזור ירושלים. כיום הוא מקבל משכורת מהרשות "הפלסטינית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד