בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההתקפות בישוב רתמים: את מי חוקרת המשטרה?

תושבי רתמים חפרו תעלה להגנה מפני העבריינים הבדואים, ובתגובה, יו"ר מזכירות הישוב הוזמן לחקירה

  • אברהם שפירא
  • כ"ט תמוז תשע"ה - 14:42 16/07/2015
גודל: א א א
השלמת תעלת ההגנה מפני התקיפות
השלמת תעלת ההגנה מפני התקיפות

משטרת ישראל זמנה לחקירה את יושב ראש מזכירות הישוב רתמים בנגב לאחר שביישוב החליטו להשלים את חפירות תעלת ההגנה סביב היישוב שצפויה להגן מפני פלישות הבדואים.

תושבי הישוב סובלים רבות מהבדואים בכפר הסמוך ביר הדאג'. האירוע האחרון התרחש ביום שלישי השבוע כאשרנפרצה גדר הישוב על ידי בדואים שאף ניסו לחדור לשטחיו. בעבר הלא רחוק, הושחתו שתילים בבעלות היישוב וכן הושלכו אבנים לעבר כלי רכב.

בדואי שחדר לשטחי הישוב ביר הדאג'

התושבים זועמים בעקבות הזמנתו לחקירה של יו"ר המזכירות. התעלה נחפרה כבר מזמן, אך מספר פרצות שהשאירו אנשי היישוב במכוון, נסתמו עכשיו בשביל חיזוק השמירה.

השבוע אמר עקיבא ביגמן, דובר הישוב, כי "הרבה פעמים הם עשו נזק לשם נזק, התנכלות. לדעתנו המשטרה לא עושה מספיק. המשטרה צריכה לעשות פעולות תקיפות בתוך הכפר ומחוצה לו. כשאנחנו קוראים לשוטרים הם מגיעים, אבל זה ממש לא מספיק".

תעלת ההגנה סביב היישוב

מדיווח שהגיע מאוחר יותר, עלה כי המשטרה בטלה את החקירה. אולם כשפנינו למשטרה הם סרבו להכחיש או לאשר. "אין בכוונתנו להתייחס באמצעי התקשורת לחקירה מתנהלת", אמרו והוסיפו "בעבר היו אירועים בין תושבי רתמים לתושבי ביר הדאג' ונעשו פעולות אכיפה ומניעה ואף נפתחה במקום נקודת משטרה קבועה הנותנת שירותי משטרה לכלל תושבי האזור".

שתילים שהושחתו על ידי בדואים

מיכל דישון שנוקב על ידי הבדואים

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד