בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המח"ט נמצא באותה בעיה כמו החיילים"

חייל מגזרת בנימין מגיב להוראות הפתיחה בירי, סיפורו של מח"ט הגזרה ופיגוע הדקירה שהתרחש בשבוע שעבר. "חייל שעבר חקירות במצ"ח לא מעז לעשות כלום מחשש לחקירה"

  • אברהם שפירא
  • ג' אב תשע"ה - 15:30 19/07/2015
גודל: א א א
ישראל שומר וחיילים בזירת פיגוע בבנימין (דובר צהל)
ישראל שומר וחיילים בזירת פיגוע בבנימין (דובר צהל)

לאחרונה עלתה לכותרות גזרת בנימין, הודות לאירועים הבטחוניים שהתרחשו שם. פיגועי ירי באזורה המערבי ופעולתו של המח"ט ישראל שומר כאשר חיסל מתפרע ערבי שיידה לעבר רכבו אבנים. עוד קודם לכן, נשפטו מספר חיילים בגיזרה לאחר שתועדו כשהם מבצעים מעצר אלים כנגד אחד המתפרעים הערבים.

"המח"ט נמצא באותה בעיה כמו החיילים" אומר בעז (שם בדוי) המשרת בגזרת בנימין, בשיחה עם הקול היהודי. "ברור שההתנהלות לא תקינה. כל חייל שעבר חקירות במצ"ח לא מעז לעשות כלום כי הוא חושש שיחקרו אותו. חיילים מפחדים לעשות חיפוש על רכב, מפחדים לעכב ערבי מחשש לחקירות מצ"ח. לדוגמה, נתקלנו ברכב שעומד באמצע הכביש, לא ידענו אם זה ערבי בכלל או לא ורצינו לעצור לידו, אבל המפקד אמר 'עזבו אותו, מה אנחנו צריכים חקירות?'" מספר בעז.

רכבו של מח"ט בנימין לאחר שנרגם באבנים (דובר צה"ל)

"החשש מהחקירות בוודאי יכול לגרום לסכנת חיים או לסכנה ביטחונית. כמו שקרה למח"ט, אם הוא יפחד מחקירות הוא לא יירה בפעם הבאה בערבי שזורק עליו אבן. גם בפיגוע הדקירה האחרון, החייל חשש להרוג את המחבלת שדקרה אותו ורק ירה לה ברגליים. למה רק ברגליים? כי החיילים מפחדים. ועוד אחר כך הגיעו לחיילים בטענות על כך שהם לא הרגו אותה".

"הוראות הפתיחה באש מגבילות את החיילים" אומר בעז. "ערבים זורקים אבנים ואי אפשר לירות, אפשר רק באמצעים לפיזור הפגנות חוץ ממקרים מסוימים. זורקים בקבוקי תבערה ורק אם החייל רואה את הערבי אפשר לירות בו. מצד אחד יש הוראות מחמירות ומצד שני יש את מצ"ח שמחפשים בנרות את החיילים כי אולי הם לא פעלו לפי ההוראות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד