בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשבון הדמים של עסקת שליט

במכתב ששלחו ארגון אלמגור לנתניהו, הם מונים את היהודים שנרצחו על ידי משוחררי עסקת שליט

  • ד' אב תשע"ה - 13:20 20/07/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע הירי סמוך לבית אל (הלל מאיר, סוכנות תצפית)
זירת פיגוע הירי סמוך לבית אל (הלל מאיר, סוכנות תצפית)

"רמת הסיכון שאנו לוקחים היא רמה ואתגר ביטחוני שנוכל להתמודד איתם", אמר ראש השב"כ יורם כהן, לאחר החתימה על עסקת שליט לפני כארבע שנים, אז שחררה ישראל כ-1,000 מחבלים תמורת החייל שהיה בשבי.

אתמול הותר לפרסום כי אחמד נג'אר, משוחרר עסקת שליט, הכווין את רוצחי מלאכי רוזנפלד הי"ד בביצוע פיגוע הירי בכביש אלון בבנימין לפני כשלושה שבועות.

בארגון אלמגור שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם מביאים לפניו את "חשבון הדמים לעסקת שליט – רשימה חלקית שמקווים שתהיה סופית", כלשון חברי הארגון.

"מחיר הדמים של עסקת שליט". שליט חוזר הביתה (דובר צה"ל)

אסמה אסעד, שרצח את דני גונן הי"ד, הורשע ונכלא בעבר בגין מעורבות בפעילות טרור "ושחורר על ידך לחופשי במסגרת עסקת שליט", כתבו במכתב. "מפקד החוליה שרצחה את מלאכי רוזפנלד היה כלוא בעבר כמה פעמים בגין מעורבתו בפיגועי ירי, בהם נהרגו שישה ישראלים במהלך האינתיפאדה השנייה, גם הוא שוחרר בעסקת שליט".

בערב ליל הסדר בשנה שעבר, נרצח ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד סמוך לקרית ארבע. "זיאד עווד שהורשע בביצוע פיגוע הרצח, גם הוא שוחרר על ידך במסגרת עסקת שליט". בשנה שעברה נרצחו שלושת הנערים, גלעד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד. חקירת הפרשה העלתה כי את הפיגוע יזם, תכן והוציא לפועל מחמוד קוואסמה, ששוחרר על ידך במסגרת עסקת שליט".

במכתבם הזכירו גם את הפיגוע בו נרצח החייל תומר חזן הי"ד. "כתב האישום נגד הרוצח נידאל עאמר מעלה כי ההוראה לביצוע הפיגוע ניתנה על ידי מחבל הכלוא בישראל 'אני רוצה גלעד שליט 2", ציטטו אותו במכתבם והוסיפו "על פי פרסומי שירות הבטחון הכללי מאות ממשוחררי עסקת שליט חזרו להוביל פעולות טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה כולל נסיונות להוצאת פיגועי חטיפת אזרחים וחיילים".

"לא נהגת כפי המתבקש מראש ממשלה והמתבקש ממה שהצהרת בעצמך מספר פעמים בעבר "שחרור מחבלים מביא לתוצאה בלתי נמנעת של עוד ועוד טרור". גם לאחר מכן הגדלת לעשות ושחררת לחופשי 78 מחבלים, רובם המכריע רוצחים, במסגרת "מחווה מדינית" לקראת עוד מו"מ הנועד לכישלון ברור מראש".

"בימים אלה מנסים ארגוני הטרור לנצל סיטואציה הומאניטרית למטרת שחרור מחבלים כלואים. אנו שאיבדנו את ילדינו בפיגועי טרור ומכירים היטב את השלכותיו, דורשים ממך להמנע מביצוע עסקה נוספת, לאמץ מסקנות ועדת שמגר ולהתחייב פומבית שלא ישוחררו לחופשי על ידך מחבלים נוספים", חתמו הורים שכולים מאלמגור את מכתבם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד